♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under mars 2011

Dreggel Dreggel Dreggel

 

Spyandet med ..

 

Nu har jag hittat den bästa lösningen till allt detta.

Gick in på Hm under Scarves och hittade detta.

    

Pris 24.95 kr billigt och bra så 2 st blir det.

Hur många har ni hemma ?

Ersättning

 

Kan man blanda ihop Nan 2 och Stempel 1 ?

Tänkte på om det var det som gjorde att Elias började att gråta i massor på natten och morgonen.

 

Hur gör ni ?

 

Jag ger 50/50 om jag ger 180 ml vatten så ger jag 3 skopor av stempel 1 och nan 2 = 200 ml var 3:e och 4:e max 5:e timme beror på hur länge han sover dagligt.

På natten sover han 4 till 6 timmar och får 200 ml då med.

 

Tisdag

 

Klippte ebbas hår ca 10cm och luggen kort.

Nu är hon jätte jätte fin ja hon är alltid fin men hon blev så söt nu.

Och glad blev hon

 ''mamma nu har jag också kort hår precis som min kompis matilda''

När vi gick hem från dagiset frågade jag henne vad hennes kompisar tyckte och hon sa ''fin'' frågade vad sa dom då??

''Dom sa att jag var jätte söt och fin och killarna tyckte också det''

Haha ja tänk att hon är så söt och go liten 5 åring min hjärta.

Imorgon tar jag kort på henne och lägger in.

 

Fredag och det är fullrulle

 

Lämnade barnen på dagiset och hämtade och sambon fick ta hand om pojken elias och storebror amadeus när jag hämtade storesyster ebba.

Jag och ebba gick till affären och sen fick hon sitta på min stora stora cykel och ja det gillade hon fast hennes ben inte räkte till haha men jag höl i cykeln och hon skrattade och hade roligt.

En stund som mamma och dotter det är det bästa hon vet.

 

Idag var det pasta och kycklinggryta och sen kvälls mys med oss alla godis och cola.

Sen var det dags för nattning och lilla elias somnade fort han med.

Film blir det också efter X faktor x faktor är som Idol i sverige men ja det är väl okej men jag gillar mer Idol faktist så denna vill sambon titta innan på innan vi tittar på filmen.

  

Tror nog filmen är jätte jätte go..verkar vara hämskt rolig så om ni inte sett den så är det dags att göra det.

Hoppas ni gillar den med.

På minner mig BIG MUM haha

 

 

Trevlig fredags kväll på er alla

 

 

En jobbig natt

 

Jobbigaste natten jag varit med om var i natt,

Jag kände mig hopplös och maktlös.

Elias skrek och skrek och var otröstlig och inget hjälpte magknippa hade han och hade ont och jag gick runt i huset för att trösta honom.

Masserade hans mage och lufte upp menen mot hans mage och bärde omkring honom och försöker göra allt.

Han var så lessen och jag visste inte vad jag kunde mer göra för att få honom lugn.

Tillslut somnade han efter massa rapar och gaser som kom ut.

Åh mammas pojk!

Nu ligger han och sover klockan 08.00 somnade han brevid mig och jag kunde kliva upp och klä på barnen som skulle till dagiset och dagmamman.

Sambon lämnade dottern på dagiset efter jag lämnade sonen hos dagmamman.

Han sover fortfarande i sängen och sover han är jätte trött vår pojk.

Själv är jag helt död i kroppen och ögonen håller på att trilla ner.

Har gjort köket och tvättat och damsugit golvet och gjort maten klar till honom och står och väntar på honom.

Och fått i mig 2 koppar kaffe redan också.

Nu sätter jag på soffan och tittar på ''efter tio'' och kopplar av.

Få se hur han har det sen.

Troligtviss bättre.

Söndag

 

 

Idag köpte jag NAN 2 och har get elias detta och det har fungerat super.

Inga problem alls.

Sover bättre och längre tid då han får i sig som innan 200 ml men nu är det NAN 2 så det blir ännu bättre nu.

Igår sov han från 18 tiden till 00.00 slaget och han sov ute.

För igår gick det inte att lägga honom inne då båda barnen skulle låta och skrika och bråka och hålla på som innan men nu var elias hämskt övertrött och sov inte sen klockan 10 tiden så han var super trött pojk tillslut.

Så när jag försökte lägga honom i sin vagga gick det inte.

Så klockan 18 gav jag upp och la honom i sin overall och la honom i sin vaghn och tog honom ut och VIPPS så somnade han till och sov till 00.00 för när vi skulle sova värmde jag ersättningen och tog upp honom (väckte honom själv) och gav honom mat och pyjamas på och blöja och mat hade han fått i sig och la honom i sin vagga och VIPPS så somnade han om igenom och vaknade klockan 03 tiden.

 

Måndag

 

Idag måndag och en ny dag på denna veckan och veckan ser ut som alltid innan.

Vakna upp ta på kläderna och barnen ska ha kläder på och en ska ha mat och den andra ska ha mat och den tredje ska ha på sig detta och detta och göra detta och detta eller så blir man piss off.

Hahaha vilken mamma liv men fan man kan väl inte ha det bättre.

Ibland får man nog men sen inser man att OJ jag skulle ha gjort detta iställer.

På dagiset hade ebba lekt med sina kompisar och varit ute och gungat och ritat massa teckningar till mommu.

Amadeus har lekt och ätit och sovit och haft rolig med sin dagmamma och sina vänner.

Elias hmm ja han har sovit i 6½timme ute och jag har städat och tvättat passade på när han låg och sov så fick jag ALLT gjort.

Damsög tvättade golm tvättade 4 maskiner tvätt och torkade och fixade klart flaskor till honom med.

Mannen kom hem klockan 14.30 och jag gick för att hämta amadeus vid 15.30 och ebba klockan 16.30 och sen gick vi hem.

Mannen tog hand om elias och amadeus och jag och ebba flickan fick en tid för oss själv.

Vår tid handlade om att sjunga lite medans vi gick med cykeln hem  

roliga mamman och dottern kanske börja fundera på en singel till sommar hahaha ...

Sen på kvällen var det mat och tv tittande och sen sängen som var det efterlängtade jag längtat efter i många många timmar då mitt huvud är tom just nu.

Mannen är så slutkörd så kan ligger på soffan och sover medans jag passar på att skriva blogg.

Så sängen blir det här med nu.

Och hoppas på bättre inlägg imorgon.

 

Godnatt alla läsare

 

Kvinnans hjärta går igenom magen ...

 

Idag blev det super god mat som mannen mig gjorde.

Ni kan inte ana vad han gjorde ååh så gott det var.

Vad sägs om jag säger hemmagjord bearnaisesås  och halvstekt oxfilé  och

klyft potatis till såklart med en god sallad med Pinje nötter i salladen.

so good ...

Tänk vägen till en kvinnans hjärta går genom magen det finns ju få saker i världen som går upp mot riktigt god mat, särskilt om den avnjuts i gott sällskap just min man och mina tre små barn.

Denna lördag var wow ..

Efterrätten blev glass.

  

 

Trötta barn så somnade direkt ..

 

Barnen somnade lätt i sinna sägar efter att ha varit ute från morgonen redan då jag och mannen fixade till trädgården tillsammans och barnen cyklade och lekte och Elias låg ute i vagnen och sov medans vi fixade till man ska passa på.

Efter en lång dag ute kom vi in och började laga mat sambon lagade mat och jag städade.

Barnen tittade på tv och leket inne i rummet och Elias han bara satt på babysittern och jollrade och skratade ..

Sen på kvällen blev det glass och badning och läggdags och vips somnade dom fort alla TRE haha

Nu tittar jag och mannen på direkt sändning av melodifestivalen.

 

VEM VÄLJER DU ?

Vår utananför dörren och en

 

 ensam mamma med barnen

 

 ikväll fram till 20.00 ..

 

 



Nu är det verkligen vår ute har hittat en MYRA haha tänka sig kan man bli så glad men tyvärr ville jag inte ha den här inne och tog livet av denna lilla men jag vill inte ma massa myrer inne tyvärr.

Det räker med att man har en stor bo utan för fönstret haha ..


Sambon jobbar han började klockan 15.00 och är väl hemma ca klockan 20.00 så en sensam kväll med alla tre shit redan panik haha ..

Nu ska jag börja blocka lite disck och ta fram sugaren och damsuga lite hade jag tänkt och tvätta 1 maskin tvätt.


Ikväll blir det hemmagjorda pizzabullar hade jag tänkt ..

Ska bara ta fram recept så jag kan börja när jag har städat klart ..

Elias ligger ute i vagnen och sover och jag ska bara passa på att koka en kopp caffe och njuta av den lilla lilla ensamna stunden innan barnen kommer ut från sovrumen för just nu leker dom ..

 3 månad vaccin 

 

Snart är det dags att ta upp elias och lägga honom i vagnen för snart ska vi till läkaren en tid att passa klockan 15.00

Spännade detta.

 

 Idag hade vi besök av Kicki 

 

Idag kom kicki med sin guddomliga ursöta pojk som oxå r 3 månader på besök och dom hade trevligt började att prata med varandra ''bebis språket'' som vi inte förstod men tror dom sa tillvarandra att det var trevligt att ses på riktigt nu med dom och med oss mammor.

Trevligt att prata svenska med en svensk mamma också.

 

 

  Vaccinet 

Vaccinet gick bra men en gråtade mycket lessen kille och 2 st stck i vardera ben ååh mammas hjärta blev så lessen att han nästan glömde att andas.

Men sen efter jag tog på honom overallen igen och la honom i hårdliften och vagnen somnade han om och sov.

Så jag hämtade sen ebba från dagiset och gick hem.

Sambon hade hämtat killen från dagmamman så han var redan hemma när jag kom hem igen.

 

 

 

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards