♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under oktober 2011

Idioter ...


Idag ringde jag till stasförvaltningen i danmark  angåände underhållsstöd.

I lördag fick jag frev på posten om att enligt CPR-nummer så är sambon pappa till dottern.

Men den riktiga pappan bor i sverige.

Så dom hade bestämmt enligt sig själva att dottern bor tillsammans med sin pappa.

Så idag ringde jag dom var faktist trött på att man inte är trovärdig alls.

Så nu vill dom ha ''bevis'' på att pappan till dottern är pappan som bor i sverige.

Jävla idioter !!

Så nu ska man skicka bebis matrial som bevisar att han inte är pappan utan han i sverige.

Så jag fick lov att ringa familjerätten idag en go handläggare som hade mig då dottern låg i magen och efter hon föddes.

Så på Måndag eller Tisdag har jag nämligen beviset i handen som säger vem pappan är.

Sen får jag rättegångspapprena med nu kan dom inte säga något.

Förstår verkligen inte hur dom tänker.

Frågade henne också hur dom kunnat komma fram till vem pappan är och hon säger att enligt hans CPR- nummer så är han pappan.

Sen frågade jag henne hur det kan komma sig när vi sagt på första början att hon har en annan pappa men ja detta hade hon svårt att svara på och sa bara att enligt komunen så har dom skrivit detta.

Trögfattade människor !!


Nu bara vänta så ska man skicka iväg alla dessa härliga papper till dom som bevis.

Hur kan en mamma vara otrovärdig i detta fall vad skulle få mig att ljuga om detta ??

Tror dom att man ljuger för att vilja ha pengar ??

Detta är pengar som är till henne som går till allt.

Inte är det billigt med barn och man ska ha rätt till det man ska ha.


Sen frågade jag henne om hur dom nu skulle göra om dom skulle skicka papprena till honom.

Jepp det kommer dom helt okej men han kommer inte att betala.

Då säger hon att detta får man vänta på alltså se om han ger pengar eller inte.

Men jag vet redan att han inte kommer att göra detta utan kommer att slänga iväg papprena istället.

Tror inte detta leder någonstans och en ny rättegång pallar jag inte med.

Söndag städning

 

Tvättat golv och fixat lite här och där.

Städade Elias och Amadeus sovrum men tillslut fick jag nog.

Förstår inte hur små barn kan ha så mycket med kläder dom är överallt och inte fan får man häller plats med alla kläder !!

Så imorgon ska jag ta mig till gembroe och hitta en hylla jag kan lägga in massa kläder och sen kanske få en ide hur det ska vara i sovrummet.

Hur jag orkar inte tränga in Amadeus och Elias barnkläder som sen blir till en stor hög tillslut hamnar allt på golvet bland leksakerna.

''Suck'' att en mamma liv kan vara kompliserad med   får bara orka tills i morgon och hoppas på att man kanske hittar något fint och billigt.

Nåja dags att ta köket och se när Elias vaknar upp.

 


Tänder !!!


Äntligen har Elias fått sina 2 första tänder där nere.

Går när jag kände var det ingenting men idag nu på kvällen klockan 19.15 innan sen läggdags märkte jag och mannen 2 vassa små hajtänder på honom.

GUD vilken stolta föräldrar vi är idag då.

Nu inser vi att vår lilla bebis börjar bli ett barn.

Detta är det viktigaste i en föräldes liv det händer så mkt.



Symtom vi tänder ?

Näh faktist inne han har varit sig själv äter och dricker och sover som han ska i många många timmar hela natten och han är som sig själv.

Ingen feber eller något alls.


29/10-11 10 mån och om 10 dagar 11 månader

Interljuv med VeckoRevyn   

Jag kommer att ställa upp älskar ju Interljuver !!

Har varit med i några st reda om just mig och Amadeus nu ska detta handla om one night stand och jag har idag en underbar dotter som jag fick som 20 åring.

Blir spännade detta.

Jag hoppas tjejer som läser detta sen kommer att förstå att en one night stand inte är en skam utan kan vara något som kan visa vägen till en framtid.


Nu har jag skrivit en mail och sagt att jag är väldigt intresserad nu bara vänta på svar.






Lilla amadeus!

Han bara sover och sover tittar ibland på tv och somnar igen om han inte ska kasta upp.

Han har inte ätit något alls och dricker vill han men allt kommer ut lika fort igen.

Nu fick jag tips av en att jag skulle ge 1 tsk vatten men då tänkte jag om man kan ta lite salt i med ?

Så jag testar och ger honom var 10 minut och ser hur det går.

Något måste han ju behålla.

Känner mig så hjälplös men jag gör mitt bästa att ge honom något att dricka.

Sen fick han en klubba som han hade i munnen och tittade tv sammtidigt.

Barnfilm här i massor haha men ja han är värd allt.


Snart kommer även ebba hem och elias kryper omkring här och roar sig och retar sin bror.

Mannen kommer också hem snart så får vi se om vi åker in med amadeus troligtviss gör vi det redan ikväll få se hur allt går nu bara fram tills dess.

Mammas mellan hjärta mår dåligt !!!


mammas lilla mellan hjärta amadeus ligger i vår säng och sover. Han har fått magsjuka och mår inte bra alls feber och kastar upp. Allt började igår kväll innan vi skulle äta middagsmat kl 18.00 ca och han sa att han hade ont i huvudet. Han la sig i sin säng och plötsligen kastar han upp i sin säng och gråter av panik och fryser. Åh hjärtat så. Sen var allt bra en stund sen fick han titta på tv då han inte ville ha mat och det förstår jag. Efter det fick han panodil så han hade feber med. Sen somnade han. Klockan 22 tiden vaknar han igen och kastar upp inne på toan och gråter. Sen gick han i säng igen. Sov till kl 00 ca och kom till oss och samma sak igen upp och in på toan och gråter och är lessen och så rädd. Och vatten fick han somnade om så detta har pågått fram till morgonen nu feber och ligger i sängen och sover i vår säng. Tycker så himla synd om pojken vår. Ebba är på skolan och sambon jobbar och elias sover i sin säng och här sitter jag och slösar bort min tid på att skriva blogg.

Hoppas nu att amadeus snart måt bättre.

Dumma Dumma Dumma magsjuka och feber som ska komma och göra våra barn sjuka.

Inte så oftast men passade på att ta.


Händer inte så oftast eller aj typ aldrig men nu har jag äntligen gjort det haha så nu ser ni en bild på mig.

Har nyligen färgat håret också.

Blev rätt nöjd ! 


   

Nu är det dags för film tittande och sen sova.

Imorgon inväntar en stor dag för mig som mamma och för Ebba som dotter.

 

Mer kommer jag just nu inte att berätta för det ser ni och hon i morgon för om jag skriver här kommer nämligen Ebba få veta detta och då blir jag lessen för det är en överraskning 

Detta är min prinsessa värd för all pris !




Mamma älskar dig Ebba Bebban 

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Skapa flashcards