♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under januari 2012

Bakmamman


Så nu har man som mamma bakat lite smått och gått till mannen och barnen   smarrigt och gott såklart som alltid.

Imorgon ska man jobba igen sen får man se vad man hittar på efter jobbet om det blir något annat gott då med.


   

Synsk !!


Allt började då jag var en lite flicka och bodde hos pappa.

Redan då började jag kunna höra men inte se.

Detta har fölt efter mig i många många år och än idag.

Just idag så kan jag höra och se och få varningar några sekunder innan som kan vara negativa och posetiva.

Det blir man ibland väldigt rädd över men det gör mig också någotsätt glad inobords.

I lördags när vovven vår ''rymde'' och ja skulle ut och lufta benen så när jag hittade honom skulle ta honom hem höl i hans halsband så började han hosta vit skum från munnen.

Redan då fick jag en varning i huvudet om det det var/kunde vara råttgift.

Jag borde lyssna då detta inte är första gången och nu tänkte jag näh,näh det är inte sant och gick hem med honom.

Men efter jag läst allt och hur Bonzo hade det så blir kännslan starkare för varje dag som kommer.

Nu e han ju död dog igår men JAG kunde ha räddat honom.

Igår kväll klockan 00.00 tiden gick jag ut för att ta en cigg och stod ute och såg katten vår springa omkring.

Plötsligt hör jag en hundhalsband komma för bi i busken och det kom allt mer närmare alltså INGEN hund i närheten alla låg och sov.

Jag blev kall inombords men stannade kvar för att röka klart.

Det var exakt samma ljud som när Bonzo var i liv.

Idag ringde pappa och sa att jag skulle bara öppna dörren och be honom komma in för att säga farväl.

Berättade för pappa då att Bonzo redan var här igår och hälsade på och sa farväl men han kommer att komma tillbaks några ggr till det vet jag bara.



Om ni undrar så spår jag inte utan jag får goda och negativa varningar bara och kan se och höra.

Det är så mycket som hänt och jag har varit med om så mycket i mitt liv detta är något jag lever med och som gör mig till en klockare människa.

Brukar har rätt med många saker.

Fick till och med en stort stark kännsla om att mannens syster i sverige var gravid helt plötsligt sa något mig (Hon är gravid) men jag vågade inte tro.

Nästa dag skriver hon på Fb att hon var gravid.

Jag satte mig ner på stolen och bara ''ööööh''

Så ja det är sjukt men det är härligt i många sätt och viss.


Har inte haft otur så men jag har blivit jagad av en ond ande innan och jag skan säga er att ja det var INGEN lek alls.

Om jag skulle stanna så vet jag inte vad som skulle ha hänt mig !!

Och jag var inte ensam så tack och lov så hade en kill kompis till mig en bil som vi kunde åka iväg med.

Det var så läskigt så läbbigt att jag än tänker på det.

Inte många folk som kan men (NI SOM KAN TA VARA PÅ DETTA)

Snart är degen jäst


Snart är degen jäst och jag ska börja att baka lite.

Det blir 2 omgångar idag.

Nu blir det bröd med korv jag ska baka sen blir det vanilje och kanelbullar.

Bättre och göra allt idag så är det gjort så viss det matlåda också att ta med sig.



Snön ligger på marken så fint


Barnen är ute och leker och åker pulka tillsammans.

Och har roligt.

Så man har passat på att njuta några timmar utan bråk och skrik  Elias ligger i sängen och sover har gjort det nu ca 2 timmar max 3 timmar.

En trött pojke.


 

  En deppig sorlig dag


2012-01-28 klockan 17:34 ca dog vår underbara Bonzo.

Pappa och pappas fru min andra mamma var hos vätrinären i bagarmosen idag och läkaren ville avliva bonzo.

Jag misstänkte hela tiden råttgift som han fått i sig som pappa och antita också gjorde men läkaren vägrade hjälpa till och titta och ville avliva honom så hon tyckte att han var gammal och hade vätska i buken.

Allt jag läste om igår på Agria hemsida om råttgift stod det alla symtomer som Bonzo hade.

Men läkaren vägrade tro det var råttgift som Bonso hade.

Stället för att låta honom bara avliva där så tog pappa Bonzo hem till dom igen.

Läkaren hotade pappa med att hon skulle ringa vätrinären och polisen att vätrinären och polisen skulle komma hem till pappa och ta Bonzo bort för att avliva honom.

Klockan 17:34 tog Bonzo sista andetaget så han hade grymt svårt att andras och somnade in i ett tryggt famn och när jag pratade med mamma i telefonen hörde jag pappa gråta av smärta.

Så jobbigt men nu är vi glada över att han fick dö hemma.

När jag berättade för Ebba om att Bonzo var död så vart hon så lessen så vi var 2 st som grätt här hemma och bara tänkte på vår älskade vän Bonzo.

Han var något speciell han var en trogen go hund som gjorde oss alla glada och lyckliga att vi/jag kände honom i många härliga år.


Imorgon ska jag kompiera ett papper på svart och vitt och skicka till pappa och mamma om Agrias hemsida om Råttgift.

För detta som dom gjorde på bagarmossen var fel fel fel !!!!!!


   


Vår älskade goa hund Bonzo du är en ängel uppe i himlen och du är en speciel hund ängel nu har du det bättre och kan se ner på oss alla.

Vi tänker på dig.

Här hemma lysser ljusen för dig.

2012-01-28 lämnade du oss för gott.

Första snön i denmark !!


Vaaaah tänkte man idag när man öppnade ögonen klockan 05.00 och tittade ut för att släppa ut katterna.

Gnuggade ögonen flera ggr trötte allt var en dröm !!

Men näääh det var verkligen sant   första snön har kommit till denmark.

10 cm snö kom i natt OJ vad mkt och allt var bara så VITT !!

Men mer kommer det i natt och på lördag och söndag och måndag ojoj tur att man köpte en pulka till barnen idag och första turen blir i morgon då ska minsan mamma också åka    

Han kan och min pojk är stor nu !!


Han kan prata små ord som Tack-Gå-Här-Där-Mjau-Voff-Mamma-Pappa

Han har 2 tänder nere och 4 tänder uppe

Han går mer och mer max 4-5 steg sen Poff på golvet ''tur'' att han har blöjan.

Min bebbe är stor nu.

Och utveckligen är underbar !!!

Om några minuter


Är äntligen mamma och pappa hos oss.

Väntar tålmodigt på dörrklockan som snart ska plinga på.

Längtar.

hela dagen har handlat om att storstäda hela huset.

Tack och lov var det inte så mycket igentligen men iaf många timmar tog det för oss.


Förskylningen är på som vanligt men det börjar väl snart släppa sig på troligtviss så är jag frisk på tisdag.

Brukar vara sjuk i 4 dagar max så snart borde det väl släppa sig.

Alla har varit förskylda utom ebba som har klarat sig ''peppar peppar''

Vi har haft förskylning rinnande näsa hosta huvudvärk feber.


Näh nu ska jag koppla av innan det blir liv i huset haha

hoppas ni alla har en fin lördagskväll.


Så himla underbart kärlek sprider sig över allt av denna låt .

Love-Love-Love

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards