♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under december 2011

Sista bildbomb för i år  


Många bilder och vi hade så ROLIGT tillsammans Elias var lite trött men han bjöd på många bilder och sen blev det natt natt för honom och ebba och amadeus.

Men jag lovade ebba och amadeus att jag skulle väcka dom klockan 23.50 så kunde  vi gå ut sen och fira 2012 tillsammans sen skulle dom få sova igen.

Så nu bjuder jag på många bilder och jag hoppas ni njuter och skrattar tillsammans med oss.


                   

Minnen av 2011 ...

Jag har haft minnen som gjort mig lessen men också väldigt glad   det bästa minnet var när pappa för första gången kom till oss till danmark och jag blev så glad över att han äntligen efter många år kom till oss.

09-12-11 

08-12-11

Vår Elias blev 1 år gammal och det var en jätte fin födelsedag.

Han blev till stor kille och tänka sig gick det så fort.

01-12-11

Började Elias hos dagmamman

06-05-11

Blev det 10 år mellan mig och mannen det har varit ett långt förhållande mellan oss två och många många år än och många goda minnen att bjuda på i vårt förhållande

22-11-11

Det var 2 års förlovning

06-05-11

Blev Ebba 6 år gammal

08-01-11

Började Ebba skolan

14-08-11

Blev amadeus 3 år gammal 

08-01-11

Började Amadeus dagiset


 Skål för den fina året...

Och nästa år blir det ännu bättre... 





Kan ta sig ner själv.


Elias vänder sig om nu med fötterna innan och går ner från säng och soffa.

Innan gick han ner med huvudet före (utan att göra sig illa) men nu vet han vad man ska göra för att komma ner snabbare och bara krypa iväg.

Han kan inte gå ännu men när man håller i hans händer så går han stabilt sen släpper jag till då och då och märker att han går fast han ''håller'' i mig i handen lätt men stilla.

Stolt han är när han kan och vill själv.

Gott Nytt År 2012 !!


  • Skaffa ett jobb med bättre ekonomi
  • Skaffa en bebis
  • Skaffa körkort
  • Plugga till fotograf

Något jag kommer att göra nästa år och något jag verkligen vill.

Nu har jag äntligen något jag vill med mitt liv och något jag verkligen ska se fram imot innan 2012 är slut.

Ingen kan stoppa mig nu när jag har ett mål i mitt liv.


 



Vad ska du göra år 2012 ?



  Jag älskar er otroligt mycket mina underbara barn !!

Igår kväll skulle jag få för mig att baka bröd


Hahaha ja igår fragade jag mannen om han ville ha nybakad bröd till jobbet och såklart svarade ja JA till det.

Frågade honom om han skulle ha så det skulle vara klart idag eller nästa dag sista dagen på jobbet sen nyår och han sa det det var upp till mig.

Så jag satte på mig bakrocken och tog fram allt från skåpet och satte på ugnen och började baka bröd till honom och barnen 

Klockan 21 ca där var jag klar med allt.


 


Idag 2011-12-30

Ja idag blir det mer    

2011-12-29


Sovmorgon blev till 10.10 och då vaknade jag och Amadeus och stora flickan Ebba ur våra sängar.

Efter en stund vaknade Elias också så det var sköna sovmorgon för oss alla.

Sen satte vi oss ner och tittade på Ronja Rövardotter tillsammans och åt våra frukost.

Sen har det handlat om att plocka upp här och där och gjort rent.

Meningen var att jag skulle tvätta golvet passa på när Amadeus och Elias sover men jag vill nog bara just nu njuta av tysnaden och lugnet innan stormen börjar igen.

Ebba plockar upp i hennes rum så hon hon kan få ''plats'' att ta sig in i själva rummet.

Mannen min ja han jobbar och jobbar.

Vad blir det för man ja det vet jag verkligen inte.

Just nu har jag blivit av med kropps viruset jag lidit av i några dagar nu ca 1 vckas tid så jag har nu fått en mindre förskylning så nyser och snyter mig och hostar än som en galning.

Så jag har väl inte mått så himla bra men nu börjar det väl bli bättre.


Tänkte börja beställa lite kläder till mig bara unna mig något nytt igen passa på när det är (billigt) så jag ska beställa från Hm titta om jag hittar något nytt och snyggt.

Kanske titta om jag hittar till barnen men men dom har så mkt så dom får likom inte plats i skåpen längre så jag ska se om jag hittar något smått och gott till dom också.

Imorgon är det löning så jag ska ta ungarna till Loppis och se om jag kan hitta något snyggt till hemmet där också sen så är det så billigt där man kan likom hitta kläder för bara 5 kronor och då kan det vara helt nytt !!

Sådanna saker älskar jag att göra det gör mig så glad och avslappnad.

Längtar redan tills i morgon.



Men nu ska jag bara njuta av att beställa och läsa lite blogg och sen tvätta golv innan mannen min kommer hem.

Tjingeling!

Så nu har man städat efter ..


  


I 2 timmar jag jag damsugit och fått bort allt glas från mattan och sen plockat upp efter inbrotttjuvarna.

Läskigt bara iaf dom skulle återbesöka men det finns inget att la för dom längre.

Så nu slipper vänninan till mig göra allt när hon kommer hem med sina 3 barn och sen 4:e ja han kommer redan 2 januari så jag hoppas han inte är så rädd att vara ensam annars får han komma över till oss.


Snart ska jag fixa något att äta till oss efter en dag hos henne och sen se på film som kommer ikväll.

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards