♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under maj 2013

Nya familje medlemmen


Igår fick vi hem vår nya familjemedlemmen till oss.

En liten Evelina en liten misse kisse katt som är 12 veckor gammal.

Varför vi köpte en katt snabbt efter Elvis gick bort var pga barnen och mig.

Att inte ha en katt kvar efter att Elvis blev på körd var väldigt hårt för oss alla.

Vi kommer aldrig att glömma honom ALDRIG men detta var pga av att barnen blev så lessna och jag grätt floder och än idag gråter jag och saknar honom enormkt mkt.

Evelina hjälper oss mkt och vi älskar henne super mkt.

Hon är så lik Elvis på alla möjliga sätt och viss.

Hon är bara så go liten flicka.


Bild kommer :-)

Natten har varit åt helvette


Jag sov hela dagen efter jag fick lugnade tabletter sov och sov

sov hela natten men vaknade många ggr om dagen av att jag vände mig om och trodde att Elvis låg brevid mig och span men han var borta.

Vaknade idag klockan 07.00 och allt är tomt han är borta kommer aldrig att komma tillbaks   min älskade Elvis jag saknar honom otroligt mkt.

Dagen skulle inte ha kommit   


Dagen skulle inte ha kommit och jag skulle inte ha gått upp ur sängen jag skulle bara ha sovit vidare och hoppat över denna onsdag och haft torsdag eller fredag eller kanske tisdag så den aldrig skulle ha lämnat och tagit fram en ny dag som denna onsdagen som var en jobbig dag för mig och för familjen.

Jag stod upp klockan 08.00 och hade försovit mig och var så stressad då Ebba kom för sent till skolan och Amadeus som idag skulle på kollonie idag med dagiset.

Hade ändå Elias hemma idag det vr planerad.

Ett samtal kommer av svärmor och jag skulle inte ha tagit samtalet jag skulle bara ha missat den.

Men jag svarade och hela himlen rasade ner och tårarna jag aldrig fick stopp på.

Hjärtat i 1000 bitar och längtan efter honom var en evighet en smärta som inte ämnar kroppen och saknaden jag kommer att bära i mig för alltid.

Svärmor frågade mig vid 09.00 tiden om jag saknade en katt.

Jag började fundera gick till alla rum för att se om Elias vår misse låg och sov.

Men han var inte hemma.

Svärmor säger att hon tror Elias ligger död hos henne och en bil hade kört på honom.

Där exploderar alla tårar och jag börjar att gråta av panik direkt.

Det är OMÖJLIGT Elvis är inte död.

Jag satte på mig skorna och jacka på barnen tog pacningen till Amadeus och lämnade honom till dagiset då bussen skulle köra 09.30 .

Lämnade av honom och vinkade hejdå och gick till svärmor för att se om det var Elias som var död.

  Där ligger han hård och död blodig på nosen och huvudet men han ser inte att han blivit på körd utan det har gått så snabbt och han har förhoppningsviss död direkt (HOPPAS JAG)

Jag lyfter upp honom håller om honom bara gråter över hans päls och tårarna troppar över honom.

Jag bara gråter och gråter och jag känner att nu klarar jag inte av detta mer.

Vår Elias vår underbara kissemisse han har lämnat oss.


   


Här hittade jag 2 bilder på Elvis den där helt gossjuka missen som fanns där hos oss sov sov med oss som gosade med oss slickade på oss det var så magist att ha honom hos oss men nu är han borta för alltid.

När man går in till köket kännst det OTROLIGT tomt ingen Elvis dansandes runt fötterna eller sminnade allt är tomt och stilla.


Vem ska jag inatt sova med ?? jag som alltid sov tillsammans med honom   


   Klockan 18:04 2013-05-29 dagen han blev begravd hos oss   

Packet till Elias ifrån dagmamman  


Elias dagmamma har slutat och hon hade Amadeus 2009 från han var 1år gammal tills han var 3 år gammal.

Sen fick Amadeus en lille bror Elias och han började hos samma dagmamma han började då han var 1 år gammal.

Men nu har det blivit så konstigt här i systemet att danmark ville börja med ''små barns grupper'' så man har förminskat några dagmammor så barnen som gick hos vissa dagmammor kom till ''små brns grupperna'' på dagiset.

Men där i mot fick Elias en NY dagmamma.

Meningen var att han oxå skulle börja på ''små barns gruppen'' hade lämnat in papprena till komunen men tyvärr blev något väldigt konstigt och dom skrev in honom till december då han blir 3 år gammal.

Men nu går han hos den NYA dagmamman som vi känner och det fungerar fint,fint.

Men 1 september hoppas vi att då kan han börja på dagiet lite innan då jag har Amadeus där och syskon rabatt så det blir billigare.



Lägger bilder senare .

Läkar kontroll ..


Idag ska jag på läkar kontroll klockan 10.00 för att få svar på mitt blod prov som jag gjorde i fredags 3 rör som blev skickade till sjukhuset.

HB kontroll.

När jag mätte den för 2 veckor sen låg den på 6,5 så få se hur den nu befinner sig på lite orolig nämligen.

Den har legat på 3,0 allvarligt lågt och jag blev skickat till sjukhuset.

Är så trött så trött av mig vill bara sova men gör allt för att inte sova.

Panikånges atack som kommer och samtidigt svimmar jag på plats här hemma.

Vet inte vad problemet är men svaret kommer idag.

Hoppas verkligen allt är OKEJ .

Tandläkar kontroll


Idag var det tandläkar kontroll för alla 3 barnen.

Vi skulle igentligen ha tandläkar kontroll 19/6 men blev innan pga att Amadeus blev slagen av en kompis till honom på munnen och 2 lösa tänder blev det till.

Så vi åkte på kontroll idag 12.30 24/5 och Amadeus blev kontrollerad och allt så bra ut tack och lov.

Han fick göra röntken då hans mun är sne så när han blir 5-6 år gammal kommer han att få troligtviss tandställning som kommer att rätta till så den inte se sne när han biter och stänger munnen.

Han har 6 st mjölktänder som är lösa och 2 st mjölktänder som är väldigt lösa som kommer att trilla ner vilken dag/vecka som hällst  han har OXÅ fått 6 års tanden   så han ÄR väldigt väldigt tdig av sig och han blir 5 år 14 aug.


   


Hos Ebba gick det bra som vanligt   hon har tappat 9 st mjölktänder och har fått nya tänder bakom 6 års tänder.

Kindtand tror jag det var.


 


Med Elias gick allt bra som vanligt ''vägrade'' han öppna munnen hehe men det gick bra tyvärr ingen bild då jag höl honom i när han satt på mitt knä.

Men det såg bra ut där med.

Är det OKEJ att lämna ett barn i bilen ?? (NEJ)


Det är inte okej att lämna ett barn i bilen.

Förstår inte på detta med expressen och deras debatt om att det kan ''hända vem som hälst'' pappan till barnet var medveten om att han hade ett barn i bilen det var för gus skull han som tog in sitt barn i bilen och som körde iväg med barnet.

Det jag själv misstänker att han har haft en väldigt jobbig unge i bilen och har skrikit många ggr till barnet att bara tyst så han bestämmde sig nog för att ''lämna'' barnet i bilen föra tt gå själv tilstället han befann sig på.

Men det är inte OKEJ ATT BLÖMMA OAV HUR VARM-KALLT DET ÄR.

Detta är mord och inget annat.

Blir så arg på detta.


Nu säger man att det kan hända vem som hällst men tyvärr det finns många föräldrar som inte glömmer sitt barn spelar ingen roll vad man än gör eller hur stessigt man har det.


  

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Skapa flashcards