♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under april 2012

Snurrar runt i huvudet.


Tankarna snurrar runt i huvudet av just räddsla  igentligen är det inget som är farligt och allt får man medicin av.

Men tanken på att få Gastroskopi är jävligt läskigt om det skulle vissa sig att jag har magsår 


    

Man längtar inte speciellt mycket efter en sådann undersökning !

Har fått det innan.

Så jag minns kännslan av denna otäcka skit.

HOPPAS in i att jag slipper men troligtviss inte med den satans tur jag har nu förtiden.

Biopsi är ett vävnadsprov som tas från något av kroppens organ.

OHA jag vill inte.


Symtomer jag har är

Svart/Brun avföring

Trötthet

Hunger

Långt blodvärde


Varit så nervös att jag fått förstoppning.

Testerna för avföringen skulle göras innan fredagen typ men jag har haft förstoppning sen onsdagen då jag var hos läkaren och sjukhuset men idag lyckades jag (woho) och prov har tagits.

Nu fattas prov nr 2 som jag ska klara av.

Så på måndag är det sjukhuset igen.

TYPIST hoppas verkligen att helgen blir väldig seg och låååååångsam av sig så måndagen är typ flera veckor bort.

Gaaaah jag vill bara försvinna bort  

Sjukhus och läkarbesök


Idag hade jag tid hos läkaren klockan 10.30 jag kommmer till läkaren och han gjorde gravtest och som vissade neg men okej igentligen.

Han gjorde blodtryck som var okej och sen gjorde han blodprov som vissade 5,0 alldelse för låg.

Han ringde direkt sjukhuset och jag skulle vara där innan klockan 15.00

Jag ringde sambon och sambon pratade med läkaren som förklade för honom hur vi nu skulle göra osv.

Jag gick till svärmor och efter en stund kommer sambon hem och hämtade oss och sen var det bara att ta sig till sjukhuset.

Väl på sjukhuset så blev jag bra bemött och många hjälp fick man.

Jag kommer in och pratade med en läkare och som sa till mig att gå till toalettet och göra urinkiss som hon sen skulle kolla typ grav och diabetes och urininfektin.

Sen tem som vissade 65,4 okej alltså.

Sen pratade vi lite igen och jag fick ta blodtryck som var okej och vägde och mätte mig.

Efter en stud kommer en mannlig jätte trevlig läkare som pratade svenska med mig.

Och pratade med mig och mina symtom och varför jag kom till dom.

Jag berättade att jag var hos läkaren och han gjorde gravtest och han gjorde blodprov och blodtryck men att blodvärdet var låg på 5,0 som skulle vara 7,0 typ.

Och att jag är väligt trött va mig och vill bara sova hela tiden och att jag har diarre och har fått ta morfin lokalbedövning voltaren och panodil.

Han undersökte min mage med att trycka här och där sen sa jag till honom att allt började med att jag hade väldigt ont i min rygg ett bra tag nu ca 1 månads tid.

Han var kiropraktor som sen sa att jag skulle lägga mig på magen och sen började han trycka på ryggen som var underbart !!

Han sa att det hade gått urled och han hade nu fått den på plats men att jag skulle nu äta tabletter i 14 dagar.

Sen fick jag avförings prov som jag skulle ta hemma riktigt äkligt men man måste.

Han misstänkte magsår på mig så han ville att jag nu skulle ta avföringsprov hemma som jag sen skulle lämna in.

Sen sa han att på Onsdag skulle jag komma in igen till sjukhuset där man då ska titta på testerna igen och sen det jätte roligt (not) !! att jag ska ta en sond in i munnen och ner i magsäcken men jag kommer att få bli sövd iaf.

Något som ger mig minne då jag fick amadeus och låg i sond i 3 dagar och UTAN bedövning och då förde man in en slang ner i näsan ner i magsäcken OCH jag var nysnittad !!

Ja jösses.

Sen ska man göra vginal undersökning då man misstänket hmm namnet vet jag inte men att jag har kraftig menstrations blödningar som kan leda till att blodvärdet blir väldigt lågt.

Så det ska jag också göra 

Efter jag hade pratat med dom så fick jag ta mig till labbet för att ytligare göra ett blodprov en stick i armen och 3 rör blod FYFAN !!

Men jag har nu blivit sjukskriven 1 månad också av läkaren.  


Så detta var min underbara dag som jag bara skulle vilja sova bort och önskat att inget hade hänt.

Men snart blir det film och sen sova.   

Idag var det dags att förnya sig


Idag var vi och storhandlade i tyskland massa massa folk jösse namn så många folk och oväder som värg hagel i danmark men inte i tyskland och åska och som gjorde att inga lampor eller något fungerade när vi kom hem men det var bara att sätta på det igen när vi kom hem och det gick bra.

Själv köpte jag hårfärg till mig skulle ta den nya som kommit mussen ååh jag e riktigt nöjd faktist.

Det skulle bli brunt men blev svart istället men fan det var ju snyggt enligt mig och många fler.

Känner mig kvinnlig nu hahaha


      


Är jävligt nöjd av detta passa bättre .

Hittade också toalett papper till Ebba hon älskar ju Hello Kitty väldigt mycket så detta passade väldigt bra till henne till varje toalett besök hihi 

   


Så det har inte hänt så mycket mer.

Så få se vad som händer i morgon.   

16:e april


Vad har hänt idag då ?

Näh faktist inte så mycket.

Har idag iaf lämnat Amadeus på dagiset och Elias hos dagmamman och var med min vännina hela dagen och bara umsgick med henne fram till att jag hämtade Elias och skulle precis gå och hämta Amadeus men då ringde min älskade man och sa att ahn hade hämtat Amadeus med bilen.

Det var väl tur så slapp jag gå och ha ont i ryggen och sen att det hagglade idag här i danmark en liten stund.

Men jag har kännt av smärtan som vanligt.

Var även hos läkaren men tyvärr ingen tid att gå så jag fick en tid på Onsdag den 18:e samma tid som Elias ska ta sin vaccin.

Då ska jag be honom sjukskriva mig tills jag mår okej och fått min jävla hjälp om ryggen !!

Blir väldigt less på detta nu  

Nu ska jag titta på film och lägga mig är så trött faktist så har jag varit väldigt trött nu längre tid.

Men det är tabletterna och ryggen som gör det.

Men imorgon ska jag lämna barnen igen för jag vill ju inte ha dom hemma då dom saknar dagis och dagmamman väldigt mycket.

Så det är bara att bita ihop och gå.


Godnatt

Bjuder på några goa bilder på barnen 

I lördags grillade vi hos svärmor som oxå passade älsta barnen fre till söndag.

Och i söndags kom barnen hem och jag som fatist hade saknat dom haha fast dom alltid bråkar och har sig men det är ju mina/våra barn likom.

Men snacka om att dom var helt slut när dom väl kom hem haha båda två satte sig på soffan och var helt inne i tv tittandet så jag smög mig fram och tog bilder bå dom två gullegrisarna.

      


Innan grillningen så tog jag bilder på tredje gullegrisen som gullade sig med kaninen (ninni) inne i buren så nära att ninni inte bet honom i fingret fast mamma många ggr säger aj,aj ninni kan bita dig. men han bara skakar på huvudet och säger tack tack knasiga vännen då.

          Passade oxå att ta bild när han går till mig när jag tar bild på honom och när han sitter och leker och även på honom och mig och MIG det var ett tag sen fast jag inte vill vara med på bild (typist)

       

 

Hoppas sommarbilderna gav er mer längtan för här e det varmt...


2012-04-14


Hej och godmorgon.

Pratade lite med mamma nyss som berättade att det var vitt och snö överallt.

Sen om lite om mig och ryggen.

Somsagt allt är som innan inget har blivit bättre men på måndag ringer jag in till läkaren idag vill jag bara ta det lugnt.

Här är det sol och varmt men jag fryser som vanligt det är bara för att jag har ont.

Få se vad läkaren säger på måndag.

Ont i rygg och ben.

Stålar smärta lite då och då.

Men nu ska jag njuta av sillheten när Elias sover.

Ebba och Amadeus är hos svärmor som tar hand om dom där då hon vet hur ont jag har det. 


Tjingeling

Fredagen den 13


Otur eller turdag ?

Ja det är frågan jag har iaf ringt läkaren idag fick parta med telefonnisten och hon sa att läkaren är tyvärr inte kontaktbar idag och ingen tid fick man häller.

Så det jag kunde gör var att kontakta en annan läkaren men det hjälper inte mig då jag inte kan gå och jag kan inte cykla 10 kil till läkaren.

Så jag får helt änkelt vänta på att mannen min kommer hem och prata med varandra hur vi ska ta oss till.

Så antingen åker vi tillsammans till andra läkaren och blir undersökt eller så får det bli sjukhuset för ännu en kontroll.

Röntgen ja det är INGEN ide att få då hon sa att man ska ha mer ont 

Jag berättade för henne hur och var jag har ont.

Det strålar likom från svanlen ner till rumpan och sitta i stol är inte någon poppis precis då det gör ont (väldigt ont) sätter sig i benen mäst vänster ben.

Sitta i bilen näh fyfan.

Böja sig näh fyfan.

Sova och hitta den perfekta liggplatsen är en fråga det går men inte okej.

Det strålar från rygg rumpa ben och molvärk i magen och kejsarsnittet väldigt lös i magen och tror att jag är mer kissnödig än vad jag igentligen är.

Det blir ju bara jobbigare 

Sen sa hon att jag bara ska äta tabletter panodil och voltaren och bara ta det som läkaren sagt till mig.

I hans papper stod det att nerv gått i kläm och inget mer och att jag har ont i ryggen 

Sjukskriven tills på måndag sen då ?

Hur länge ska man klara av detta och vad är det som är fel jag hänger inte med längre.

Sen säger hon att om det är en nerv som gått i kläm kan det ta veckor månader innan man är okej igen.

Hmmmmmmmm !!!!

Jasså tack tack TACK att jag får massa hjälp.    

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards