♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under april 2012

Vad är det som är fel på ryggen ?????


Hur länge ska jag stå ut ?

Hur länge ska det dröja innan jag får en titt och undersökning på riktigt ?

Jag står inte ut längre jag har så ont.

Nu på kvällen är allt bara kass.

Jag har ont i svanken det stålar av smärta ner till vänster fot vid trosan på sidan jag har molvärk och det sätter sig i kejsarsnitt ärret.

Jag har svårt att gör något stå längre minuter ja då får jag en smärta som heter duga att börja sig ner går verkligen inte om jag måste så måste jga ner på knäna typ sätta mig ner sen försöka lista ut hur fan jag kommer upp igen.

Det är onda dragningr i benet/benen och att bara ta massa jävla tabletter det hjälper inte på detta jag har.

Jag har fått morfin och lokalbedövning och det är allt.

Det dunkar av smärt på benet och molvärken och kejsarsnittet det bli bara jobbigare.

Jag måste städa men jag kan inte jag försöker leva som en människa men straffet blir att jag sen måste lägga mig ner och är så trött och somnar till.

Har inte feber har inte ont i huvudet just nu men magen benen tyggen och rumpan som kommer med smärta om jag sätter mig ner korta stunder max 2 min.

Så fort jag ska åka bil så är det en plåga en pina att br sitta still och får så ont överallt som strålar av jävla smärtan.

Har varit på sjukhuset men man vet inte vad det är men Ishiac var det inte enligt honom.

Men han misstänkte inflammation eller närven i kläm och en tid till kiropration.

Läkaren i förrgår ja han gav mig lokalbedövningen och sa att det skulle fungera och om inte skulle jag kontakta honom igen som jag imorgon gör då jag inte står ut längre   jag vill inte ha såhär ont längre.

Jag vill kunna gå sitta sova och ha det bra.

Springer på toalettet för att göra nr to hela tiden många ggr om dagen bara löst och ont och kramper och illamåände i sammband.

Fan ta detta jävla rygg var är det som är fel igentligen ?

Disbråck kan det inte vara då jag inte har tappat kännseln och jag kan hålla mig och jag e inte super kissnödig osv och det gör inte ont när jag gör 1 eller 2 men skönt är det i vilken fall som hälst inte.

Näh jag får spader snart jag vill inte stå ut med detta längre.

Allt BÖRJADE med molvärk i ryggen i många veckor innan detta kom till.

Men plötsligt sa det bara pang och jag fick jätte ont och det blir bara värre och värre   



Imorgon ringer jag läkaren sen får jag lista ut hur fn jag tar mig till honom när jag inte kan gå långt alls.

Räkter att jag går från köket till vardgsrummet så e allt skit redan.

Tandläkaren

2012-04-13 Torsdag


Idag var Ebba och Amadeus hos tandläakren och Elias hade första tandläkarkontrollet idag sammtidigt.

Allt gick jätte br och inga hål som vanligt (stolt mamma o pappa) Elias första gång hahaha ja han var lika gnällig vid undersökningen som hemma med att borta tänderna men det gick jätte bra.

Han satt med sin pappa på stolen och tandläkaren ''borstade hans tänder'' medans elias gnälde och hade sig sammtidigt.

Stolta barn fick tandkräm och leksak och sen åkte vi hem igen.

Så nu ska alla 3 gå till tandläkaren sammtidigt nästa år 


Bilder kommer i morgon

tandläkartid 


Idag ska Ebba och Amadeus och Elias till tandläkaren.

Elias har inte haft 1 års kontroll ännu så jag sätteer honom ikläm efter Amadeus och Ebbas tid då som är syskon.

Blir spännade att se hur utvcekligen i munnen har gått och hur stolt dom kommer att vara efteråt med små precenter efteråt hos tandläkaren för varje gång får man något roligt att ta sig med hem.

Inga tandtroll hoppas jag.


vaccin kontroll


Elias har fått vaccin kontroll 18 april kl 15.20 16 mån vaccin sent men nu ska han få.  

ryggsmärta from hell !!


Var hos läkaren 10 april efter jag sa hejdå till pappa och mamma som nu skulle åka hem tillbaks till sverige efter att dom varit här i många dagar tillsammans med oss.

Kommer till läkaren 13:17 och berättade för honom hur ONT jag har i min rygg.

Han klämde och tryckte på min svanke precis på tattogeringen och AJ jag skricker till och börjar att gråta av smärtan.

Han ber mig att lägga mig ner och känner på benen men ser inte att det kan vara Ischias det e ju skönt att veta.

Han tar en lokolbedövning och säger att det kommer att hjälpa på bara några få minuter.

FYFAN vad ont det gjorde.

Var lika handikappad dom innan om inte värre när jag kommer in i bilen och mannen kör mig hem med barnen.

Nu har jag haft ONT i 7 dagar (1 vecka likom) och ingen vet vad det kan vara !!

Jag vill bara ha en tid till kiropraktion för att se vad det kan vara men vill ha en tid till röntken med att bara se hur det ligger till.

Lokalbedövningen (morfin) och morfin tabletterna kan ta sig till helskotta.'Det hjälper inte ett skit på mig.

Nu har jag tagit voltaren och panodil då smärtan kommer från svanken till rumpan och benen och kejsarsnittet med illningar och små smärta.

Kunde somna inatt utan att ha ont i ryggen men i morse ja FYFAN jag har det inte bättre alls.

Att sitta på soffan stolen gå eller ligga är en plåga och fundering på att hur man ska ta sig upp.

Att gå va det gör inte saken bättre !!

Men jag ska inte ge upp.

Tabletterna voltaren och panodil gör min mage bara kass då nu har magen sakt ''bbubbel bubbel'' i minst 3 dagar !!   hur ska detta gå hur länge ska jag plågas innan jag får någon att förstå hur ont jag har det ?

Det dom ''misstänker'' är Inflamation eller någon nerv som gått i kläm ..

(Hra du haft detta innan) nääh det har jag verkligen inte haft   


Så jag mår inte bättre alls.

Kul och straffa amadeus och elias när man är en mor som inte kan gå och lämna barnen likom.

Amadeus saknar sina vänner ontroligt mkt likom.

men snart borde jag bli frisk ? men när det vet jag inte än.

  Idag är Elias 16 månader  


Idag är vår stora hjärta hela 16 månader han är en stor växande pojke och tiden bara rusar sin väg.

Han är en glad sprallig pojke som alltid är glad och utveclingen går frammåt.


  • Han kan gå stabillt typ halv springer 
  • Han välling 280 ml välling på kvällen innan läggdags kl 19.00 han äter gröt mat frukt och allt han får tag på 
  • Han har napp och snuttefilt vid läggdags han (allt)  
  • Han har 6 tänder 2 nere och 4 uppe  
  • Han kan säga mamma-pappa-titta-tack-där-här-mjau-vov-gå   
  • Han sover från 19.00 till 08-09.00 hela natten alltså  
  • Han klättrar överallt och tar sig var han vill  
  • Han älskar att bada platskar med vattnet och leker med leksakerna 
  • Han älskar att äta själv (kan själv)  
  • Han kan klappa händerna när alla gör det eller när han ser folk gör det 
  • Han dansar till musik 
  • Has favorit leksak är en hund som spelar musik när amn trycket på fötterna    

Han är bara så GO pojke.

Tiden åååh kan man inte stoppa den.


     

Upptatering ...


Allt känns bara kass just nu.

Inget var planerad men jag var glad.

vecka 5+2 kom missfallet en morgon dag vaknar man av blodet som rinner ner mellan benen och man känner efter och får blodet i handen.Springandes in i toalettet och mer blod kommer ut och bindan fick man plocka fram.

Igår kom allt ut blodde så raftigt klarrött blod och embroyn kom ut igår kväll.

Natt hade man kraftiga mensvärkar som bara fanns där hos en hela tiden och man fick ta panodil för att det skulle lugna ner sig.

Idag är det okej.


Idag är det tredje dagen med kraftig ryggsmärta också.

Började för 3 dagar sen vaknade upp och hade så himla ont i ryggen.

Tog voltaren med tablett och kräm och panodil men det vill inte hjälpa alls.

Igår var det värre kunde inte göra något alls och hade så himla ont.

Kan inte gå sitta eller stå eller gå kan inte böja mig som en människa.

Idag är allt bara värre kan inte göra ett piss.

Att sitta sig ner är en övning att bara ta sig ner och sen upp med bitande läppar och en vilja att bara ta sig upp.

Gråtandes tar man sig bara vidare med allt.

Så idag blir det akuten och få se vad dom gör och hjälper.

Jag är så rädd så jävla rädd att någon ska trycka min rygg på plats.

Det sitter vid svanken strålar mot rumpan och båda sidorna vid svanken.

Upp på ryggen har jag inte ont alls bara vid svanken.

Huvudvärk på köpet och sen fått vara på toalettet 2 ggr för att man har så ont i magen.

Men,men man får inte låta detta övervinna sin vilja man ska bara kämpa och hoppas på att få lite hjälp.

Så efter mannen och pappa kommit hem så ska jag och mannen ta oss till sjukhuset.


http://www.kiropraktorgoteborg.se/ischias.htmlHär

Här är länken exakt så har jag och det gör så jävla ONT !!

Påsk lov ..


Påsk lov här i dk och barnen har lov precis som jag.

Den ända som inte har lov är mannen min typist.

Hoppas han snart får lov han med.

Dagarna går fort väldigt fort och tankarna snurrar runt runt ..

Finns saker som jag håller för mig själv innan jag vet men jag får se vad svaret blir.

Vet inte vad jag vill nämligen men jag vill men ja jag säger inget nu.

I sommar ja ÄNTLIGEN blir det att ta sig till sverige och träffa alla möjliga vänner och familjen och min ÄLSKADE mamma !!

Fast man pratar i telefonen dagligen så är hon inte där utan väldigt långt bort ifrån mig.

Pratade med pappa också och ja det låter som om pappa snart kommer till oss innan vi tar oss till sverige.

Ååh längtar jag hoppas dom kommer väldigt snart.

Ebba är hos svärmor min älskade svärmor och där har hon varit sen hmm helgen.

Saknar henne så mkt.

Elias och Amadeus är som små vildingar haha ja herregud men så härligt.

Elias kryper ingenting längre jo om jag ska ta den snabba vägen under bordet haha då kryper han :-)

Åh mina små troll ungar mina 3 underbara barn ..


Vad har april att ge mig ja det får jag se väldigt snart.

Spännade men nu säger jag inget mer haha ni får vara nyfikna ett tag till innan jag själv vet.

Det kan handla om vad som hällst men nu håller jag munnen.

Istället ger jag ut några bilder på dagens troll ungar.


 

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards