♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under november 2011

1:a Advent


Första advent och första ljuset är tänt  mysigt.

Fredag bjuder vi på sjukstugan ...


Fredag morgon ca klockan 03-04 tiden börjar ebba gråta av panik och förstår ingenting,

Jag springer upp som själv blev dunder förskyld igår kväll snorig och slemmig i halsen och smått huvudvärk.

Och frågar ebba vad det är med henne och varför hon är så lessen ?

Hon säger att hon har jätte ont i huvudet och mår inte bra och vill inte sova.

Jag ber henne lägga sig igen och hon somnar om.

På morgonen vid 08.00 när larmet går kommer ebba öppnar sovrumsgolvet och hinner bara säga att hon vill ha vatten och plötsligt kommer att ut från hennes mun och landar utanför sovrumsgolvet.

Jag hinner inte änns tänka och står där och bara öööööh spring in till toalettet och ännu mer kastar hon ut.

Jag ringer skolan och säger att ebba stanna hemma idag då hon inte mår speciellt bra.

Och ringer dagiset och säger att amadeus är hemma då jag är dundersjuk.

Idag har ebba vara varit liggandes på soffan och hon får inte överanstränga sig alls.

Så fort hon skulle bara resa sig upp måste hon springa in på toalett och kasta upp.

Hon äter inget idag häller och har fått i sig vatten iaf.

Det hon har är kraftig huvudvärk precis som migrän och sen så spyr hon så fort hon reser sig upp.

Detta är en virus som just nu befinner sig här i dk men kommer komma till sverige med . om den nu redan inte finns där.

En hämsk virus shit jag som tycker att en vanlig förskylning är på frestande.



Elias är förskyld han med sprecis som jag snorig och det bara rinner från näsan och jag har huvudvärk men han har änkel förskylning men pigg som vanligt.

En slapp dag



Usch jag fryser och fryser och är så trött.

Planerar att lägga mig ner tillsammans med Elias och bara ligga där under en varm täcke och bara mysa och hoppas på att somna.

Senare är det saker man också ska ta hand om.

Men nu sova.


Kram

Titta vad jag kan mamma   


Smutsiga grisiga barn mår såklart bäst då dom får uppforska värden med sina egna händer och förstå vad saker och ting är   såklart får elias njuta av att äta själv kan ''kan ju själv'' enligt honom.

Att mata honom vill han inte utan han ska göra det själv och ja det går.

Jag bara hade så roligt och bilder för mig är värdefulla minnen.

Bara titta på gammla bilder på alla tre är så juvliga.

Man blir så tårögd så lycklig.

Bjuder på 2 st bilder.


   

1983-1984 22/11-84


Äggets färd mot mammas mage !!



 

1983 hamnade jag inne i mamms mage och pappa och mamma såg en mage att växa och gro.

1984 föddes jag med planerad kejsarsnitt och var 3,500g och 49cm på nacka bb

Mamma mådde bra men det var lite allvarliga saker som hände men mamma och jag klarade oss och pappa fick äntligen dottern han önskade sig.

Namnet blev Carina och jag blev till en stor flicka.

2001 träffade jag mannen i mitt liv från internet (smurfa) och det sa bara klick från första ögonkastet.

Vi förlovade oss och flyttade ihop.

2005 blev jag mamma och födde värdens sötaste dotter som fick namnet Ebba hon föddes på Huddinge

Flyttade till ett storre lägenhet 2007 och vi var äntligen en familje.

Blev gravid igen och sonen föddes 2008 och föddes på södertälje sjukhus och fick namnet amadeus

Nu var vi en ännu större familje.

2009 lämnade vi sverige och flyttade till danmark.

2009 förlovade vi oss för andra gången på MIN födelsedag

2009 blev jag gravid igen men tyvärr så ville inte bebisen gro i magen och vi förlorade bebisen och det var en sorg och smärta.

2010 blev jag gravid igen och änligen kom lilla Elias till värden.

2011 är dagen jag fyller och och dagen då det är vår 2 års förlovning.


vad händer 2012 får vi se hoppas på jobb och bra ekonomi och en fjärde bebis.

Flytta till ett större och bli fru till min man och leva lyckliga i alla våra dagar såklart.

Jag har allt jag kan önska mig och jag kan inte bli lyckligare.



Stort grattis på min födelsedag och 2 års förlovnings dag


Vi för

Ringa hyresvärden !!


Idag är det att ringa och be om en fukt expert komma på besök typ .

Fukten och mögglet har spridit sig från badrumms golvet till sovrummet inne i ett klädeskåp väggimellan badrum och sovrum.

Nerdersta hylla luktar det värkligen hämskt och det har tydligen bara blivit värre.

Mannen är typ sjuk hela tiden känns det som hostar och är snorig och barnen med.

Kan vara något annat med barnen men mannen vet jag att det kan vara för detta.

Så detta ska dom kolla upp INNAN det bara blir värre.

Inte lätt att vara 3 barns mamma !!


Det är super kul att ha 3 barn och det går som det ska men problemet är att man ska oxå veta vad man ska köpa för julklappar !!

Herregud ... Idag var vi och handlade och ja det gick timmar innan vi hittade dom julklappar barnen skulle ha och inte var dom billiga häller .

*skrattar* men mina barn är inte billiga häller utan mina barn ska ha det dom vill ha .

Så ja det belv en hel del dyra klappar i år med .

Och denna året var det 3 julklappar haha förra året fick vi Elias som julklapp   

Så nu ska jag bara slå in alla julklappar när barnen är på skolan och dagiset och när Elias ligger och sover för annars river han upp allt och allt stoppar han i munnen.


Det är en bra och dålig ålder alltså bra med att ha barn under 6 år för då vet man ''typ'' vad det blir men barn över alltså 6 år och uppåt OJ ja då var det likom inte så lätt längre.

men NU har vi hittat dom bästa iaf ..

Skönt att man har en man som också vet vad barn vill ha så slipper man själv lite undan.



Har ni hittat dom bästa julklapparna än och är allt redan klart hos er ?

Grattis på stora dagen mitt hjärta på 27 års dagen idag ..


Hurra Hurra Hurra


Önskar frugan här hemma ..




  


Älskar dig otroligt mycket ..



Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards