♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under augusti 2010

Nu har man beställt

2-pak strømper
  • Farve: strumpor/grå
  • Størrelse: 10/12
  • Antal: 1
  • 29.95/stk, i alt 29.95
  • Varenr. 99-6845
  • Lev. info: u.38, sidst i sep
2-pak body
  • Farve: Röd
  • Størrelse: 62
  • Antal: 1
  • 79.95/stk, i alt 79.95
  • Varenr. 99-6745
  • Lev. info: findes på lager
2-pak jerseybukser
  • Farve: Röd
  • Størrelse: 62
  • Antal: 1
  • 69.95/stk, i alt 69.95
  • Varenr. 99-6789
  • Lev. info: findes på lager
2-pak hue
  • Farve: mössa/svart
  • Størrelse: 50
  • Antal: 1
  • 29.95/stk, i alt 29.95
  • Varenr. 99-6767
  • Lev. info: findes på lager
3-pak body
  • Farve: boddy
  • Størrelse: 62
  • Antal: 1
  • 79.95/stk, i alt 79.95
  • Varenr. 74-4789
  • Lev. info: u.37, midt i sep

Efter vi hade ätit vår Lasage som Ebba och Amadeus älskade såklart så var dom mätta i magen och sen var det dags för dem att leka såklart med varandra sen var det in i duchen och sen i säng  



2 års kontrollet hade Amadeus den 20/8-10 allt gick jätte bra och han var en stor och snäll kille och nyfiken såklart på allt haha och det gick ju bra med att titta på alla 20 tänder också.

Vi kom in och dom bara sätte sig ner för att leka och såklart storesyster Ebba hade honom i kontroll så inget skulle hända honom.


Urban var oxå med på att visa sina vita tänder för Amadeus och det tyckte nu naturligtviss amadeus om så han ville självklart titta på hans tänder och sina såklart och sen fick han känna på alla saker med som kom luft och vatten och som hade massa ljud oxå men det var spännade.

När vi var på väg så var Amadeus så glad liten kille och gick med en tandborste tandkräm och en balong som tandläkar kvinna blåste upp till honom och Ebba.

Ebba blev oxå undersökt och hade alla sina 20 st tänder men som gjorde henne axtra glad var att hon hade 2 st lösa tänder   







Värdens bästa pappa smycke är jag med om att vinna och jag hoppas ni också går in på Bambi om ett personligt smycke från Gobbit

Såg denna tävling från ens blogg sida och blev genast intresserad och anmälde mig med själv på tävlingen.

Vad har man att missa hoppas att man vinner detta härliga fina smycke som sambon får ha runt sin hals och bli påmind varje dag av hur mycket jag och barnen älskar honom.

 

Så var du också med och tävla om härliga smycken du han ha på dig ge till din älskade eller dina barn varför inte.

Så det ända du ska göra är att gå in till Bambi smyckerna från Gobbit och besriv om varför just du ska vinna denna smycke som du själv har valt.


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Idag blev jag så förvånad vi har en sång fågel här hemma nu kanske man borde ta henne till en såg lektion med haha vi har blivit frågade men idag insåg jag HERREGUD hon sjunger ju på engelska   

Hörde henne sjunga massa men hörde sen baby way clous in love bla bla bla men massa eneglska ord jag blev verkligen förvånad hahaha men det var fint det hon väl sjöng jätte fint alltså.

Trodde först att radion var på hahaha men det var bara ebba som hade en bra dag visst.

Så det blir att berätta något för sambon när han kommer hem från jobbet haha

 

 

2010

22 sep

6 okt

27 okt

11 nov

24 nov

8 dec

 

2011

12 jan

26 jan

9 feb

23 feb

9 mar

23 mar

13 apr

27 apr

11 maj

25 maj

 

Detta är alltså tider ebba ska börja på simskola hehe billigt och jätte bra för henne och få komma ut och ha roligt på dagarna med förskolan.

Vi ska redan imon betalla men man ska senast betalla 13 sep för detta börjar 22 september.

160kr hur billigt som hällst hehe och man ska inte tacka nej till det då häller.

Så nu har hon mkt att ta i haha men det e så bra för en 5åring  

 

 

 

Har funderat mycket på själva förlossningen och kommit fram till att det är fan bättre än kejsarsnitt.

Visst är det bättre då man har jobbigare att komma ur sängen och det leder till mer komplikationer av alla slags OKEJ inte alla men jag och några till har fått komplikationer.

Vaginalt förlossning JORA det är väl också komplikationer men inte så oftast än kejsarsnitt.

Så nu har jag kommit fram till att denna bebis ska komma ut från naturliga lilla hål och jag slipper gå igenom kvin saken igen.

Vill inte ha ont bara dom tittar man själv fått kämpa för.

Jag vill kunna ha honom intill mig hur länge jag än vill alltså jag släpper inte honom alls.

Jag har funderat över lugnande vänskappliga metoder som lustgas och eda och det får vara allt mer behöver jag inte.

Jag vill komma in till förlossningen bli bra bemöt ha en trevlig barnmorska jag kan känna mig trygg med och sen inte bli tvingad bara peppad av att kanske kunna gå lite i gången att ta mig ett varmt härligt duch äta något innan man ska jobba hårt i timmar njuta av lite gå och titta på tv tillsammans med sin sambon och se till att vara hur lugn som hällst och bara NJUTA av att snart äntligen är det VI som får ett barn för tredje gången.

Det finns så mycket man kan göra som man inte kan med kejsarsnitt att sätta sig på bollen och bolla lite och studsa bort sina värkar ibland och lägga sig på sängen om inte stå på knäna och själv ta ut sitt barn när det väl är dags.

Det är njutningen i livet att få kunna få göra detta utan att bli bestämmd hela tiden av andra folk som dom tycker är bäst för mig dig eller dom andra.

Njuta är det jag vill då har jag fått mitt dröm förlossning jag bara längtat efter i många långa år.

Har lovat mig att inte stressa mig fram utan när värkarna börjar att komma är det bara att klocka via www.varktimer.se och bara njuta av dom få minuterna timmarna tills det är dags att åka in på förlossningen.

 

Om det skulle bli kejsarsnitt då vill jag hinna njuta en stund innan det väl sätter igång visst jag kommer på katern på och ha dropp efter mig men att gå omkring bara se på alla små bebisar som kommit ut ur allas magar och se på andra gravida mammor och pappor så går omkring och väntar och väntar att det snart ska sätta igång för dem med.

Att gå omkring med dropp stället och bara gå,gå,gå och bara ta det lugnt tills dem kommer in och säger att NU är det dags för er att träffa bebisen.

Jag vill kunna vara med på hela kejsarsnittet jag vill att barnmorskan filmar hela kejsarsnittet och så jag får en video på detta jag vill ha min pojk hos mig innan dem tar honom ifrån mig  om det inte skulle vara något som skulle vara fel på mig eller honom.

Jag vill hällst inte vara på uppvakningen i 4 timmar ingen utan jag vill försöka komma ner till min egna förlossnings rum och bara koppla av med familjen.

Jag vill få all hjälp jag kan få och sen åka hem när jag känner att ja nu kan jag åka.

Jag vill inte bli tvingad till något inte änns ammning jag vill själv om jag nu vill men just nu vill jag bara inte.

om jag skulle få planeradsnitt/kejsarsnitt vill jag gå över tiden och sen bestämma att nu kan jag ta ut honom nu är jag berädd jag vill inte få ut honom 1-2 veckor innan hälst om jag inte kommer få föda vaginalt.

Detta är mitt önskan och jag hoppas dom kan acceptera detta jag begör det är inte mycket utan ens kvinnans behöv att allt ska gå bra till.

 

Ps:  Jag vill inte ha någon lärling till barnmorska

Utan en kvinnlig för förlossning som jobbat med förlossning i många många år och en mannlig som kirurg

 

 

Har ni tänkt på själva hur era förlossningar kommer att se ut om ni själva fick göra en förlossnings brev ?

Hur skulle ni vilja ha det ?

Eller hur hade ni planerade ni något ?

 

 

Sjukhus
BB Stockholm08-655 78 88
Danderyds sjukhus08-655 58 31
Huddinge sjukhus08-585 802 47
Karolinska sjukhuset08-517 742 17
Södersjukhuset08-616 26 80
Södertälje sjukhus08-550 240 00
Södra BB08-616 10 00

Min bror lever nu kan vi äntligen andas ut och jag kan känna lycka och fridfullt igen och inte behöva vara lessen och bekymrad.

Ringde mamma och då hade polisen inte ringt henne men mamma sa att hon skulle åka hem från sin vännina.

Några min gick och telefonen ringer jag svarar och hör mamma trodde drekt att nu var det något som var fel men tvärt om.

Min bror lever.

Han har bara tagit in sig till polisen anmält sig själv när han skulle komma till oss vet inte varför han inte ringde oss och berättade men , men det får vi fråga honom istället om 1 månad.

Han sittern nämligen inne i fängelset han sitter inne 1 månad för bedregeri för säljning på internet detta visste mamma om då han hade berättat för mamma innan men jag har inte vetat något alls men nu vet jag att han är i goda händer iaf och inte försvunnen och död.

Det är bara så konstigt att han inte ringde mamma och bara tog sig in då han stället skulle ta tåget och båten till mamma.

Är riktigt arg på honom nu när jag vet men man ska bara vara glad också han har det iaf bra.

Polisen vet inte var någonstans i fängelset han befinner sig men det får vi nog reda på någon gång iaf.

Men ååh vad skönt nu kan jag och mamma andas ut igen och vara lyckliga och glada.

 

Öppnade precis brev från (Sygehus sønderjylland) jag har fått tid till Tillväxtultraljud 30/11 klockan 12.30
Nu får jag se hur stor min ''lilla Elias'' är ååh då blir det snart så att jag är trebarns mamma innan Dec slutgång 21 dec

yess det är då mindre dagar kvar om det blir igångsättning eller snitt veckor innan 21 dec   

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards