♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under augusti 2012

Dunder förkyld   

Om bara männ visste för det är att vara kvinna och dunder frkyld så skulle männen passa oss och ta hand om oss laga mat städa och ta hand om barnen och oss.

Men näh  såfort dom skulle bli förskylda skulle hela värden rasa ner (sorry) men det e sant.

Jag har så ont i huvudet ögonen e trötta näsan e röd och snoret rinner nyser många ggr och vill bara sova.

Men måste ta hand om barnen och städa.

Typist men,men tackar gud att man bara är förskyld 4 dagar sen mår man mycket bättre.

Så idag har jag städat och jagat efter barnen sammtidigt jag mår KASS och ingen ork men någon måste ju ta hand om hus och familje om ingen annan gör det.

Önskade att jag bara få kunna ligga i sägen och ta hand om mig själv utan att tänka på någon annan.

Men det skulle bli katastrof ärligt talat !!




Älskade mannen   


Mannen vet att han jobbar hela tiden och går på utbildningen och jobbar som Dj på helgerna så han är sällan hemma och jag tar hand om alla 3 barnen och städar tvättar och lagar mat osv osv .

Det har jag verkligen inget imot jag älskar att vara hemma och passa hemmet fast ibland är det jobbigt.

Det är ju ett jobb för mig.

Kliver upp klockan 06.30 varje morgon gör matlåda till älsta dottern som sk atill skolan,hon lämnar hemmet klockan 07.45 är i skolan 08.00 ca och skolan börjar 08.10

Jag lämnar lillemannen på dagmamman klockan 09.00 och mellan killen på dagiset klockan 09.06 ca och kommer hem städar och tvättar och planerar maten osv.

Älsta kommer hem 13.00 eller 15.30 och jag hämtar båda pojkarna och kommer hem igen och mannen kommer hem kl 16.00-16.30 ibland 22.00 tiden.

Vi äter middag antingen ensammna eller med mannen beror på när han kommer hem.

Så idag var han ledig och vi åkte och handlade och han fick för sig att köpa en kaffe maskin till mig jag blev så glad.

Han sa att han har väldigt dåligt sammvete men det ska han inte ha men han vet att jag är alltid ensam utan honom och jag tar hand om så mycket själv.

Så idag köpte han något jag riktigt gärna ville ha och önskade mig.

   

Så det blev denna för 500 kr och jag e så GLAD !!

God kaffe nam,nam   

Älskade mannen jag älskar honom så mycket !!!


Idag skulle han jobba som Dj igen och kommer hem klockan 06.00 .

Men han är guld värd och en underbar man. 



Vilken morgon !!


Godmorgon lixom   jag och hela familjen vaknade klockan 07.00 sa till mannen min att tvättmaskinen inte tvättade som den skulle så han och jag gick in till tvättstugan och han tittade och funderade och jag sa ingenting hade koll på att ebba skulle fixa matlådan hon är stor nog till det nu.

Han skulle öppna korken till tvättmasinen och jag fick brottom att ta bort matan som låg i tvättstugan helttäcksmatan.

Snubblade samtidigt jag tog tag i tvättpulvret tung som in i helvette och snubblade till gjorde illa mig i stortån.

SATAN vad ont det gjorde där låg jag på golvet och grät sönder mig och var så piss irriterad på varända människa som kom till min närhet.

Mannen hjälpte mig till soffan trodde jag hade brytit stortån.

ebba skulle till skolan men vägrade att ta sig till skolan.

Klockan blev 08.00 jag jag blev så arg så arg ringde mannen som åkte till skolan han med och elias låg och sov fortfarande och amadeus hade tagit på sig kläderna och tittade på tv.

Medans ebba vägrade och vägrade ta sig till skolan.

Klockan blev 09.00 och jag ringde ebbas skola och berättade för dom att hon inte ville till skolan.

Medans ebba gråter och säger att en av hennes kompis slår ebba.

Och att hon ville bli hemma och hon saknade mig osv.

Jag pratade med hennes fröken och beslöt mig att ta upp elias från sägen och ta på honom kläderna och sen var det dags för oss 3 att ta oss till ebbas skola och lämna henne där.

Allt gick bra och ebba stannade kvar och jag och fröken fick prata med varandra lite om ebbas problem i skolan.

Sen hem igen och bara ta det lugnt och lekte av oss och jag började plocka upp lite här och där.

Nu har man haft steken inne i ungnen i 2 timmar och snart ska jag se till hur den är.

Ebba har inte kommit hem ännu och klockan är 14:47

Mannen kommer snart hem han med om han inte ska till någon annan ställe som vanligt.

Få se hur denna dag och kväll blir.

Själv har man fortfarande super ont men han gå smått.

Hoppas verkligen ebba har det bra i skolan och att hon och kompisen kan prata med varandra.

   


Bada Bada Bada


Igår var det bada som gällde .

Jag satte upp hela poolen upp bättre igår så nu var det bättre och roligare att leka i enligt barnen .

Nu på kvällen e vattnet varmt så det bara har regnat i massor men i morgon hoppas jag och barnen på en bättre dag massa sol och bada bada bada   



Måste skriva av mig !!


I fredags när jag skulle lämna Elias hos dagmamman och Amadeus till dagiset och där efter lämna pennskrin till Ebbas skola så cyklade jag mot dagiset igen för att träffa min vännina för att där efter gå hem till henne och sen till affären.

Men innan jag kom till dagiset ser jag en ung man gåände för sig själv han hade en röd träningsjacka på sig och jeans byxor som var blåa.

Glasögon och en lång man ca 25+ hade jag lagt i minnet han var ensam just då och förvirrad men såg helt okej ut men jag visste inners inne att något fel mycket fel skulle att hända när jag ser att han går mot byn med en kniv i handen.

Tittade 2 ggr noga innan jag cyklade och såg verkligen en kökskniv i hans högerhand.

Idag kan jag inte förstå varför varför varför jag inte stoppade till honom eller ringde polisen då jag visste att något mycket allvarligt skulle hända.

Tro eller ej men jag är synsk av mig och jag får varningar innan saker och ting händer och jag har varit med om så mycket och ser och hör.

Denna gången lyssnade jag inte häller och jag är så grymt besviken på mig själv så lessen och irriterad varför i hela friden lyssnade jag inte på mig själv och varför hjälpte jag inte honom.

Idag kunde han nämligen ha varit i livet.

I lördags gjorde han självmord  

Han var 27år ensam och han hade det inte bra alls.

I fredags när jag såg honom skulle han bege självmorde men hade tydligen ändrat sig och gick hem igen och i lördags morse gjorde han självmord med att kära sig på armarna och sen förblöda till döds.

Han skulle ju leva han skulle jag ha räddat om jag bara vågade stanna av cykeln och fråga honom hur han hade det men istället skulle jag vara offret och idag skulle jag vara mamman som varit död och lämnat 3 barn efter mig och mannen och min familje.

Men något hindrade mig att stanna vet inte vem men någon sa till mig cykla och stanna inte detta kommer gå illa annars.

Och så gick denna fredagen till och lördagen var hämsk .

4 års kontrollet + vaccin

Amadeus hade 4 års kontrollet + vaccin och var 110 cm och vikt på 19 kg

Han är en normal kille på 4 år men lång fortfarande för sin ålder.

Helt okej han har alltid varit lång av sig.

Stolt mamma.

Sprytan på bennet blev han lite lessen av såklart men det försavnn lika snabbt bort och ett plåster hjälpte massor  

Stolta killen gick till dagiset och vissade upp plåstret till sina kompisar.

Kvälls blogg


Så nu har man fått sitta barnvakt och allt gick bra lite gnäll här och där lite blåk här och där men ja dom är ju bara barn   

Poolen var ett poppis kan jag lova och det var ju toppen att dom hade något att leka med vi har ju pool trampolin och sandlåda och smått och gott så det finns något att leka med .

På kvällen vid 18.00 tiden var det fortfarande otroligt vart 29 grader och vi svettades fortfarande massor !!

Men ja det var fullt upp hela dagen men roligt hade vi.


Nu sitter jag ute njuter fortfarande av vädret varmt och skönt kanske 16-17 grader fortfarande ute hihi

snart blir det matlåda till ebba så hon kan äta i skolan i morgon som vanligt och sen ska jag leta fram vaccin kortet till Amadeus då han ska ha 4 års vaccinen i morgon.

Elias till dagmamman och sen blir det att lägga sig i poolen och bara njuta av 30 grader IGEN   jösses ska nog passa på att sola och bli röd som en kräfta hahahaha blir ju inte brun bara röd ;-)


Godnatt alla goa folk ...

Super hett ute   


Hej !

Det är väldigt varmt här i danmark idag det är bastu där utanför så vi har fläckt på här inne för om vi går ut så smälder vi eller jag smälter rent ut sagt.

Men så underbart väder man ska inte klaga alls.

Så idag sitter jag barnvakt till min vänninas barn hennes 3 barn på 5 år och 4 år + mina 3 st   

Så vi hade lite vattenkrig och så köpte mannen min en stor familjepool till oss så barnen kan roa sig hela dagen och kvällen och bara ha det riktigt roligt.

Men än är det inte färdigt än det tar nämligen tid men snart så.

Vi har det RIKTIGT Varmt här i danmark 33 grader !!!!

Så man klarar inte änns att gå ut just nu   men när poolen är klar så oj,oj,oj hahaha

 

Så jag är så glad kostade bara 200 kr så billigt var det !

Barnen ritar Elias sover och jag och Amadeus hade roligt tillsammans.

   

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards