♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under februari 2011

Söndag morgon

 

Elias la jag igår klockan 20.30 när jag la Ebba och Amadeus och Sambo kom hem så vi satte och och titta på Big brother och tittade också på film tillsammans.

När klockan blev 00.00 fixade jag en flaska och några till skylsen coh la oss men Elias vaknade inte där låg han på magen och snarkade som en man.

Trodde han skulle vakna när klockan var 01.00 men nej det gjorde han inte utan han vaknade för första gången klockan 04.00 så han sov i 8½ timme och jag fick sova ut som en prinsessa.

Vaknade upp med ett leende på läpparna haha härligt detta.

 

God morgon mina barn

 

God morgon mina underbara barn nu är det dags att sätta oss på soffan och äta frukost och njuta av oss sista dagen på denna helg imorgon är det måndag igen.

Mnnen ska jobba nu och kommer hem senare på kvällen och jag kommer att vara hemma själv med barnen.

Första gången så länge.

Men det kommer nog gå bra hoppas jag.

 

Bild bomben på barnen

 

  

  

 

 

Slappa av på soffan

 

Nu blir det att bara slappa av finns inget att göra bara se på massa film och ta ut barnen på promenad till lekparken också.

Hoppas ni får en trevligt avslut på söndagen.

 

En unge i minuten

 

En unge i munuten en ny förlossningsprogram jag måste följa detta då en i familjeliv är med i denna då hon blev filmad när hennes söta son kom till värden i västerås sjukhus.Följa föräldrar i deras förlossningsrum och njut av varje stund när ett bebis kommer till värden.

Att få barn är en av de störstastunderna i en familjs liv. Dokumentärserien En unge i minuten följer föräldrar och personal på förlossningsavdelningen på Västerås sjukhus.

En unge i minuten handlar om par som ska föda barn på Västerås sjukhus. Förlossningen kan bli en både omvälvande och dramatisk resa, och i denna unika situation påverkas de medverkande paren på helt olika sätt, både fysiskt och psykiskt. Paren berättar öppenhjärtigt om sin bakgrund och familjehistoria. De delar med sig av tankar och känslor och om sina förväntningar inför att bli föräldrar.

Vissa par har varit ihop länge, varit barnlösa i flera år och kämpat för att bli gravida. Andra är unga par som bara råkat bli gravida. I En unge i minuten lär tittarna känna många olika livsöden.

Personalen på förlossningsavdelningen hjälper paren igenom den här fantastiska, men också krävande, stunden. En unge i minuten visar personalens viktiga insats inför och under förlossningsarbetet men också hur deras vardag på jobbet ser ut.

Säsongsstart i TV4 måndag den 7 mars 2011.

 
 

 

  


Ögonblick

 

Ögonblick Hjärta kl 12.25 vände Elias från rygg till sida till magen

 

Idag är Elias 11 veckor gammal stora söta underbara pojken

Och idag överraskade han sin mamma gud så glad jag blev.

Har hittat Elias favorit låtar

 

idag roliga pojken skrattade

 

Idag hittade jag låtar jag själv har sjungit för honom som jag sen hittade på youtub haha han hade så homla roligt.

Där låg han på golvet med mig och jollrade och skrattade och rörde på armarna och sparkade med benen.

Oj vad vi hade roligt innan barnen kom hem och också skulle dansa.

 


Haha kan säga att vi hade jätte roligt tillsammans.



    


Sista skrattet och en trött pojk

 

Klockan 10.00 var sista flaskan för i natt en lite joller och skratt innan läggdags så somnade han igen och nästa måltid är väl ca klockan 03.00 får vi hoppas.

 

Tisdag morgon lämnade barnen lämnade amadeus hos dagmamman och fick med mig en kasse med kattmat och torfoder till våra katter så jag och Ebba lämnade kassen hem och sen gick vi tillsammans hand i hand till dagiset.

En jätte trevlig stund fick mor och dotter.

Sen var det att sätta sig på soffan en stund innan lilla mannen vaknade till.

Och en trevlig film kväll var det också.

 

Näh nu ska jag gå och lägga mig ska upp tidigt imorgon ska vara uppe innan 08.00 då barnen ska vara på dagis + dagmamma 08.30

God natt ..

Måndag morgon

  

Måndag morgon en pigg trebarnsmamma.

Ingen larm men tydligen en larm bebis haha ja Elias väckte mig klockan 08.00 prick med att vilja ha mat i sig och det var bara fram med flaskan i munnen och sambon son hjälpte till med det.

Själv fixade jag gröt till barnen havregrynsgröt med jordgubbssylt och socker och mjölk på.

Det värkade barnen iaf tycka om och allt åts upp.

Själv kunde jag fixa till mig själv och satte på overallen på lilla elias och ut med barnen till dagmamman och förskolan.

En promenad hem och så satte vi oss framför tv:en  medans elias låg kvar och sov i vagnen.

Så hela dagen fram tills man igen skulle hämta barnen.

Så idag har vi kopplat av och njutit av stillhet med oss och elias.

 

Möblering igår

  

Igår innan ebba skulle hämtas från farmor fixade vi till här hemma.

Vi möblerade om inne i vardagsrummet.

Jätte fint och bilder kommer så kommer ni se vad vi gjort.

Stora hyllan vi hade är en liten och lång hylla nu och tv:en är på en annan bänk nu.

Så en mindre vardags rum något man längtat efter.

 

 

 

Sova på magen

 

Igår gick vi i säng klockan 00.00 och gav sista flaskan till prinsen och la honom på magen och han sov gott tydligen han vaknade ingen klockan 05.00 och fick flaska igen.

Så nu är detta andra gången han sover på magen och sover länge så jag tror nog att det blir så framöver.

 

Bus och skratt med sin far

 

Massa bus och skratt var det här på soffan med sin älskade pappa som busade honom.

Gud vad roligt dom hade.

Elias jollrade på förfullt och skrattade och jollrade ännu med och blåste bubblor ut från munnen och massa dreggel ran ner på hans kläder och pappans händer.

Bubbona blev större och explodera medans han skrattade haha sötnosen då.

 

Amadeus och jag

 

Ja han och jag vi har våran lilla stund tillsammans som film dags.

Massa filmer filmer som inte än kommit på bio haha och som ska ha prämier.

Säger inget mer.

Våran hemlighet men ja mysigt det har vi tillsammans.

Sen har ebba filmer som väntar på henne så hon kommer att bli super glad.

 

 

Trött en också utvilad mamma

 

Inatt var elias hungrig han åt och åt och åt la honom i vaggan och han sov några timmar och upp igen.

För mig kändes det som att han  sov 1 minuter och ville ha mat igen.

mannan min ja han skulle göra sin j*vla ljud nu kan tänka er en moped inne i sovrummet GUD jag trodde jag skulle bli galen.

Där låg elias i sin vagga och bökade och donade och höl på.

Och mannen i sängen lät som en moped flera ggr och jag sparkade till honom om och om igen men nääääh då.

Katten bakom dörren skulle fan också hålla på MJAU MJAU ååh shit jag reste mig upp tog ut katten så han ville ut och kissa.

Gick in i sovrummet och sa till mannen håll din mun han grymtade till lite och somnade om.

Elias han ligger ALLTID på sidan eller på rygg men nu tänkte jag när han ändå höl på och ville vända sig på magen så la jag honom på magen gav honom nappen och ja han somnade till.

Klockan 06.00 till 09.30 sov han på magen och jag sov gott tillslut.

Så jag ska börja ha honom på magen för jag känner att det fungerar bättre.

 

Sol Sol Sol

 

Massa härligt sol lyser in i sovrummet och vardagsrummet.

Men snön finns än kvar *suck*

Idag ska vi hämta barnen LÄNGTAR gud vad jag och sambon längtar efter barnen.

Så tänkte fråga om en vagnpromenad till svärmor och hämta barnen.

 

Lördagsmys

 

Lördagsmys med film och gottis idag.

Idag blir det Lasange med vitlöksbröd.

En Dj pappa har två Dj söner

 

En Dj pappa har 2 dj söner att glädja sig över.

En Dj Amadeus tagen 2008 och en Dj Elias tagen 2010

Följer pappas fotspår såklart.

 

    

Amadeus är Dj 2008 och var 3 månader på bilden

Elias är Dj 2010 och är 2 månader på bilden

  

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards