♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under februari 2012

Läkar tid


Nu är det dags att ta oss iväg till läkaren med Elias.

Nu måste man kolla upp honom för han är alltid förskyld eller febrig.

Igår hade han 39,9 i feber i dag ca 40 och fortfarande varm efter panodil.

Han gråter och svettas och gråter sover och vägrar äta vägrar dricka.

Så jag berättar sen vad dom sa .



Hej då så länge

Vår stämmning i danmark


Det är vårstämming i danmark det var 6-7 + grader om inte mer och så VARMT och SKÖNT !!

Barnen var ute hela dagen i många timmar.

Jag städade hela dagen från klockan 09.00 efter att barnen stod upp och ville ut.

Så ebba har åkt med sina nya rullskriskor och amadeus sprang efter och skrattade 

Och jag satt ute utan jacka och njöt av solen som gav varma härliga luftdag.

Det e så himla underbart.


    

Städningen var klar klockan 20.00 hmmm lång tid jo jag vet men om man inte har någon som hjälper till så blir allt bara stök och don av allt coh man går tillslut överallt och funderar på var man ska börja likom.

Men jag gjorde iaf 

Köket

tvättstugan

hallen

toalettet

Barnens sovrum

Vardags rummet gav jag upp klockan 20.00 jag orkade värkligen INTE mer.

Tillslut sa jag till dottern att nu orkar mamma inte mer och hon sa något som fick mig att tänka på hur jädrans klock hon igentligen är och barn säger alltid sanningen som ni vet 

Hon sa såhär.

''Mamma du ska inte behöva städa hela tiden för jag tycker pappa också ska börja lära sig att säta någon gång du ska inte behöva göra allt hela tiden''  

Hahaha smart flicka !!

Så nu ligger barnen och sover och jag njuter av att få äntligen sitta på soffan och blogga lite och bara njuta innan man ska sova och upp igen som vanligt.

Magsjukan !!

Vi hade magsjukan här i hemmet.

Ingen poppis inget man likom längtar efter precis.

Så Här har Elias Amadeus och Ebba spytt.

Och jag hade magsjuka igår och låg i soffan och sov hela dagen bort.

Och var så otålig för matlukten och allt och kunde inte äta men tvingade mig till att dricka något iaf då jag svimmade många ggr på natten och dagen.

Men idag har vi alla det bättre.

Idag har jag städat och tvättat 3 maskiner än så länge har fortfarande 1 maskin kvar sen en sista som är sängkläderna.

Maten har man fått i sig inte mkt men lite iaf.

Barnen är ute och leker i solvärmen och har roligt och Elias går omkring och ramlar på rumpan och upp igen och skrattar och har roligt.

Vad händer mer idag ja det får vi se.



Kram

Idag mår Elias jätte dåligt.

Idag mår inte Elias bra alls   han är som en  spaghetti slapp och slö och inte sig själv alls. 

Har fått i sig varm mjölk och ville knappt äta något alls.

För 2 dagar sen spydde han 3 ggr och igår mådde han helt OKEJ idag är han en annan liten pojke inte sig själv.

Han vill bara ligga still sova och orkar inte vara uppe alls.

Så jag lämnade Amadeus på dagiset då han skulle på födelsedagskalas och Elias ligger i vagnen och sover och försöker hålla små ögonen öppna.

Nu sover han.

Så om detta inte blir bättre blir det sjukhuset men vi får se hur detta leder sig fram.

STORT GRATTIS TILL PRINSESSAN !!


18 augusti fick vi reda på att vickoria och Danil väntade bebis

23 februari föddes en prinsessa


”Mina känslor är all over the place”

 

En strålande lycklig prins Daniel gav beskedet om en dotter

Det blev en liten prinsessa.

– En 51 centimeter lång och 3 280 gram söt prinsessa, säger prins Daniel.

En strålande glad och nybliven pappa meddelade tidigt i morse att allt gått bra.

I dag klockan tolv kommer det att skjutas salut från kanonerna på Skeppsholmen i Stockholm - 04.26 i natt födde kronprinsessan Victoria sin lilla dotter på Karolinska universitetssjukhuset i Solna.

– I morse klockan 04.26 föddes en 51 centimeter lång och 3 280 gram tung och väldigt söt prinsessa, meddelade en mycket stolt prins Daniel.

Och allt har gått bra.

– Kronprinsessan mår strålande. Allt har gått väldigt bra, säger Daniel.

– När jag gick från rummet låg den lilla prinsessan i sin mors famn.


2012-02-21

Spyandet ...


Ingen vanlig dag utan Elias spydag.

Hmm ja detta är första gången då Elias spyr upp.

När han var en Baby sydde han massor men då var det ersättning och bröstmjölken han pydde upp.

Sen stoppade det till när han blev månader gammal.

Idag efter jobbet så körde mannens Lillebror Tommy mig till dagmamman och han var så snäll så han hämtade Amadeus från dagiset och körde hem honom.

Men iaf så kommer jag till Dagmamman och jag kunde se ett skratt av Elias han blev så glad när jag kom.

Han låg och ''halvsov'' på Anitas knä och jag lyfte upp honom.

Hon han bara säga att Elias inte mår så bra idag har inte ätit något och han hade typ ca 37, något i feber.

Plöstligt små hostar han och jag torkar bort hostan från snisktet.

Fortsätter att prata och PLÖTSLIGT exploderar det i hans min och han spydde forst vatten-slem sen efter seunder kom lite spya upp sen mer och mer och sen på slutet när jag han öppna dörren då hela golvet i halen var täckt av spya.

Så kommer det som en fontn från hans mun !!

Jösses jag var helt våt av spyan och han blev blek och vit i ansiktet tittade på mig och jag såg att pojken min inte har det bra alls.

Väl hemma tog jag av honom och mig och la honom i sängen och VIPS så somnade han snabbt.




Vårväder ..

Idag är det så fint väder ute så man blir så himla glad och pigg.

Igår regnade det bort allt snö som var kvar ja det lilla lilla vi hade och isen och allt.

Och alla dagar minst i ca 2 veckor har det varit + grader ute och riktigt fint väder.

Idag är det minst + 6 grader ute om inte mer och det e så fint väder ute just nu.

Så ja man blir så glad över att vi äntligen fått VÅR !!

Så jag och barnen har varit ute idag och njutit av solvärmen utan jacka.

Tog några kort också.

   


Underbara fina blommor växer i rad och ja man ser verkligen att det är vår ute.

Hoppas nu bara att det håller i sig med detta så vi snart har ännu varmare.

Misstänker starkt att i april har vi minst 25 grader varmt !!

Som förra året 2010 .



Alla    dag middag


Igår gjorde jag minsan middagen till oss.

Gott mkt gott !!

Ungsgrönsaker som potatis-paprika-svamp-rödlök-purjolök

Sen olja salt svartpeppar.

Och en hel stor kyckling och chrem frase till + vitlök i + salt .


   


Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards