♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under februari 2011

     Skrattande Elias  

Han är en glad kille tänka sig gud så han skrattar och ler och jollrar för sin mor och far varje dag

        

Han är bara så go att man smälter av ren kärlek varje dag av att bara vara mamma

     

Syskon kärlek bjuds det på här hemma iaf

 

Att vara mamma till 3 är härligt men ibland kan det vara tuft men att vara mamma är bara så underbart det är kärlek att bara vakna upp och se dom 3 varje dag

 

 Idag tog sambon elisa för att bada balja oj vad han njöt haha och helkropps massase fick man oxå av sin far såklart

     

 

 Morgon bild med elias nyvaken innan mat och bad och massase

 

  

Ibland kan man bli jätte trött ja då är det bästa att ha mammas arm att slagga på lite innan man ska äta och allt annat det som bygger upp min dag

 

Längtar mig bort bort bort

  

Om man kunde skulle jag ta en jetplan och resa till en annan planet och bara ta på mig bikini och sandaler sätta mig ner ta en drink eller två bara sätta mig ner KOPPLA av och njuta av stillhet tysnad och ensamhet.

Ibland kan man banne mig få nog.

älskar mina barn jätte mycket men shit ibland vill man bara försvinna och bara blunda och bara vara sig själv inte vara mamma just då utan vara mig själv ingen annan och bara KOPPLA av.

kan jag blunda och räkna till tio och tro man är någon annan stanns ?

Näh varje gång jag öppnar ögonen är jag HÄR och glor och massa prat och babbel och massa skrik och gråt massa MÅSTEN hela tiden.

Jag vill BORT jag vill bara vara BORTA jag vill kunna slappa av och bara NJUTA AV STILLHET men nääääh.

Känna sanden mellan tåna känna vattnet närma sina fötter och bara sätta sig ner och känna vågorna försöka ta sin kropp med till havet.

Ha luften som en hårfön som torkar håret och känna doften av klippor och sant och saltvatten.

Ha en drink och bara lägga sig ner och lyssna på snäckorna höra havsljudet.

 

Längtar mig bort bort bort

 

Men varje gång jag blundar är jag bara här

Det skulle bara vara 1 ända dag inte 2 utan 1 ända en dag som började kl 01 och man fick komma hem kl 23.59 innan dem slog 00 slaget.

*Suck*

Kanske man skulle sluta drömma och känna verkliga livet istället.

Ska bara andas in lugnaden och lägga barnen istället och leva hemmafrun och bara ha den lilla lilla drömmen inne i sin dröm kanske kunde man drömma sig bort i natt då kunde man ha några timmar bara för sig själv innan någon skulle väcka mig igen.

 

 

♥:*¨¨*::Barn som sitter vid bordet och ritar teckningar åt mig♥:*¨¨*::



      

    

  

Snart blir det dags att tina köttfärsen så vi kan börja laga lite mat idag blir det lasange till middag med en god grön sallad till.

Ska också sätta på en film till barnen nu det blir

 

  

Tangle en jätte bra barnfilm tycker jag så jag hoppas nu att barnen finner ro och sätter sig på soffan och ser på filmen medans jag lagar mat till oss.


Vad ska ni äta idag ?

Äntligen fredags mys

 

Ja det är det verkligen idag har jag städat men det känns likom att inget händer iaf vet inte varför.

Städar men inget blir som jag vill.

Ska fortsätta i morgon och imorgon hoppas jag vi får besök.

Av Camilla och morten vi får se vad som vissas.

Idag blev det riktig god mat ikväll sambon lyxade det till ordenligt ååh han kan verkligen få mig på plats hihi älskade mannen.

Nu är han på väg till maken för att köpa cips eller godis sen blir det någon film till.

Idag var barnen på dagis och dagmamman och när jag skulle hämta dem var det bara regn som öste ner.

Trodde jag var smartare än vattnet men fan att man blev blöt iaf haha jag cycklade och hämtade ebba från dagiset men när jag kom hem var jag helt blöt typist.

Känns som det bara regnar nu hela tiden och storm har vi haft nu i 2 dagar varje natt blir det storm ute ja STORM i natt blir det värre det är redan storm ute men detta blir kraftigare.

Så inga katter kommer ut i kväll eller i natt.

Bara hoppas på att det lugnar ner sig.

Elias har ätit som en häst idag shit han dricker 2 flaskor i rad det är 2 st 160 ml JÖSSES han äter massor haha lilla killen hur får han plats ?

Men ja han växer och blir till en stor kille.

 

 

   

     

             

   

Det var verkligen jätte jätte gott vilken lyx va ?

Sambon kom hem med godis också. 

Godmorgon alla läsare

 

Nu är vi uppe.

Natten gick bra med oss elias sov som kan skulle och jag fick sova som en prinsessa.

Nu ligger här på soffan och tittar på gardinerna och fönstret spyr upp lite mat och skrattar och gör munnen rund och till en puss mun och han ögon lyser av lycka och benen och armarna åker upp och ner och till båda hållen och bara ser så nöjd och glad ut.

Det får mitt hjärta att slå 1000 slag av rent jävla lycka.

 

Barnen på dagis och jag sitter här och tar det lugnt.

Katterna är ute och ute är det lagom kallt inte som igår regn och blä väder.

Kläderna ligger på bordet som jag snart hade tänkt att jag skulle fixa till också.

Och damsugaren som vill så järna bli igångsatt så den kan får damsuga av mattan och golvet lite.

Och disken som skriker åt mig att dom vill bli rena.

Få se hur långt jag kommer är just nu liiiite seg av mig men jag ska bara komma igång.

 

Sambon gav en morgon puss och åkte till jobbet och efter jobbet för att handla mat.

I helgen får vi nämligen fin besök av våra vänner det blir att bjuda på middag så i morgon blir det att baka bullar och sen göra större last till mammagruppen också som är 17 Februari här hemma hos oss.

Så nu får man hoppas på att sambon inte glömmer har ju 3 st jäst så det räcker långt.

Näh nu ska jag sluta måste ju komma någon vart om något ska hända nämligen.

 

 

Vad ska ni göra idag då ?

Skriv och berätta vore trevligt att veta.

 

Dag att lägga sig i sängen

 

Det börjar bli dags att göra iordning några flaskor med NAN 1 ersättning och lägga in dem i skylskåpet så det är bara att ta fram och värma i micron till honom.

Han sover fortfarande gjort det nu sen klockan 19.30 så han sover gott i sin vagga.

Så nu ska jag hoppa i säng jag med så jag är pigg och alärt när barnen ska lämnar på dagiset i morgon båda två.

Och sambon ska jobba som vanligt så jag '' hemma frun'' ska fixa hemmet.

 

Det är en blåsig väder ute (storm väder) träden är nästan nere pågrund av vädret det bara blåser så kraftigt att jag vågar inte släppa ut katterna just nu häller skönt att man har sandlåda till dem.

Få se hur det är i morgon om det fortsätter tänker jag inte lämna barnen alls.

Vågar inte.

 

God natt alla sovgott !

Hemlagad hamburgare

 

 

Vad kan bli godare än egna gjorda burgare och mkt mer godare enligt mig om jag fick bestämma.

Men jag tror inte barnen tyckte det var äkligt iaf.

Enligt dem var det gott ebba åt 2 st och didos 1 och jag 1 och sambon 2 st haha ja det gick åt.

 

       

      

 

Badning och inoljad och matad och nattning.

 

 

Det gillade Elias det var ju rena lyx att få så varje dag är ju fantastist.

Bada först sen bli inoljad sen få flaska och bröst och sen få sova i en nybäddad ren och varm vagga det kan inte bli bättre enligt honom.

Men att byta blöja och ligga naken för att få den dära hudvården som mamma erbjuder mig är inte så roligt då blir jag såklart jätte jätte arg och lessen det är ju inte roligt och ligga här på golvet och inte få mat snabbare.

Ja tror nog Elias tänker så ibland.

 

    

     

 

 

Idag är Elias 9 veckor gammal en STOR kille tänk att denna kille kommer bli en stor kille som kommer att gå hos dagmamman och dagis och skola och ta student och skaffa den ''rätta'' och få barn och jag får barnbarn och gifta sig och leva lyckligt i alla sina dagar.

PRECIS som sin mamma.

Jag lever lycklig har 3 barn och ja gift är man inte men förlovad och left med mannen snart 6 maj i 10 år !

Han borde snart gå ner på knäna och säga den där saken som vi alla vill någon gång höra ''vill du gifta sig med mig'' haha ja det är bara i sagor flickor detta händer ALDRIG på riktigt eller ?

*Skrattar* ja man undrar ..

 

  

 

 

Ersättnings på 160 ml


Elias tider med ersättning på 160 klockan 23.00 sov han till klockan 05.00 sen fick han 160 ml igen och jag fick väka honom klockan 08.30 sen har han sovit sen vi lämnade ebba på dagiset igen och nu är vi hemma och han ligger fortfarande och sover i sin vagn men snart tror jag nog att han vaknar upp och vill ha mat igen.

Det känns skönt nu blir lillmannen mer mättare i magen efter han får 160 ml erättning.

Och längre sovpass för oss.

140 ml är inte nog till honom han ska ha mer så nu får han mer mat i sig.


Ebba skulle till födelsedagskalas idag med så vi han precis det var i hårstrån att hon kom med idag så det var stressande och hon var grinig men jag förstår hon var ju så trött.

Men hon kom iaf i väg det var bra.

Amadeus är hemma vi kom precis hem från svärmor vi var där ca 1 timme och hälsade på.

Sambon jobba och idag ska vi åka till tyskland och handla mat.


Näh nu ska jag passa på att sätta iordning flaska för nu är elias vaken och vill ha mat.

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards