♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under februari 2011

Läkaren med Elias

 

Klockan 03.54 vaknade han och ville ha mat men det åt han aldrig upp utan somnade om i sin vagga.

Klockan 06.00 vaknade han igen och ville ha mat men åt lite men orkade inte mer och somnade om.

Klockan 08.30 nu ville han ha mat åt lite men orkade inte sen men efter en stund efter han fick titta omkring ville ha snutta på igen.

 

Ringde läkaren

 

Ringde läkaren och tempade och dem var nu bara 37,5 alltså 38

Igår kväll 38

Vi åkte till läkaren och ja det gick fint med honom.

Allt lyssnade dom på lugorna hjärtat tittade inne i örat och munnen och ögonen och han följde med på blicken helt okej.

Liiite gasig i magen bara men det fungerade iaf och vi fick oss ett skratt också.

Så ja vi åkte hem nu ligger han i sin vagn och sover.

För igår Kväll hade han 38 i feber lilla mini mannen

 

 

Regn och kallt

 

Regn och det är piss kallt ute och blöta byxor och jacka och blöt vagn som ja får skylla mig själv tog ingen regn skydd på den tänkte inte på detta som var ute.

Ska snart städa lite bara plocka upp och sen göra lunch har inte ätit någon frukost alls.

 

 


Feber pojken

 

Vilken kväll ja nu har vår pojk feber på nu 38 men innan vi märkte så hade han 37,8 vår älskade pojk.

Det är ju vanligt att bebisars kropps temp går upp och ner och man ska oroa sig när dom är ''slappa'' och ej sig själv längre.

Nu ligger han och sover i sin vagga men han var så otröslig fy bubblan jag försökte allt ge honom flaska bröst och få honom till andra saker att roa sig på.

Men jag masserade hans mage och böjde hans ben och gjorde cirkel runt och han började sen att prutta på haha det var som popcorn hihihi

Få se hur länge han ligger nu och sover hoppas bara det blir bättre.

Han ligger just nu utan boddy och bara blöja på med sin snutte och napp och tecke då fönstret har varit öppen så nu är det kallt inne i vårt sovrum.

 

Snart nattning för oss

 

Snart ska jag och mannen hoppa bland tecke och kudde och sova gott.

Ska själv fixa flaska till honom och lägga in i kylen med dem.

Få se när pojken vår vaknar till.

Han somnade kl 20 tiden och sover än.

Men ja vi får se vad natten bjuder oss.

Han vaknar då o då så vi får se.

Näh nu måste jag gå nu e han uppe igen.

 

God natt

 

 

Det här hade VI på OSS idag

 

 

Jag hade på mig ett par svart mjuka mjukisar med text framför En långärmad tröja och vita strumpor.


Ebba hade på sig en svart kjol vit kortärmad tröja med en långärmad rosa tröja över och rosa legings och hello kitty strumpor rosa.


Amadeus hade på sig blåa mjukisar kortärmad blå tröja och en långärmad tröja över med en starvars figur på och en annan munk tröja över

Strumpbyxor blåa och randia PoP strumpor över


Elias hade på sig idag en Uggle boddy vit och grå och en långärmad boddy under som är vit och grå med text ''mammas sötnos''


Fråge stund om Elias
 
1. Hur mår du nu?
Jag mår fint fint kan inte klaga.
Har fött 3 barn så jag är nöjd med det jag ser ut.
Är inte tjock alls och trivs med min kropp sen innan graviditeten och har blivit mindre konstigt nog enligt sambon med.
 

2. När födde du, gick det bra eller var det fruktansvärt?

Han fick komma ut 2 veckor innan BF då dom ville ta ut honom innan så han inte skulle bli till en stor kille.
Han kom 8/12 december

Snittet gick jätte bra och jag är super nöjd idag att det var äntligen min dröm förlossning.

 
3. När var bf?
22/12 december
 
4. Han eller hon? Namn?
Namnet blev Elias Ludwiq Ryskåsen
Elias av sambon och mig inget märkvädigt något änkelt och fint.
Ludwiq från sambon påhit och Ryskåsen av sambons efternamn


5. Visar han/hon någon speciell personlighet?
En go kille som är sällskapssjuk lugn pojk och han är snäll och lättsköt pojk


 

6. Ammar eller ersättning eller både och?

Jag kan amma honom för trygghet och kroppsvärme och kontakt med mig för att lättare somna och vara lugn kille.

 

7. Nattsömn, finns den?
Självklart finns den här hos oss (lyx) rättaresagt.
Vår dag han sover kl 23.30-00 då får han flaska 165 ml sover till 04.00 flaska igen och somnar om lika snabbt efter mat och blöja.
Vill ha nästa måltid kl 06.00 och sover sen utan blöjbyte till kl 08.30 

8. Kolik eller kolikfritt?
Kolikfritt


 

9. Ert barns favoritplats?
Han är bara 2 mån men hmm ska lista ut..
Han gillar vår säng där ligger vi tillsammans och sen gillar han min famn och vaggan och vagnen
Babysittern med men jag tror inte den är så poppis men han gråter ju aldrig bara då han vill ha mat eller blöja.
 
 
10. Hur ofta äter er lille?
På dagen går det max 4 tim men den längsta är 9½tim utan mat i mellan
Natten är det ca 5 tim 5½tim mellan
 
 

11. Vilken storlek har er lille på kläder nu?

Han hade Stl 56 som nyfödd men han har nu vissa 62 som massar vissa stl 62 är små och har vissa stl 74.

 

 
12. Går ni på några aktiviteter med ert barn? Vilken/vilka?

Babymassagen på bvc drar igång snart och babysim
Sen går jag på mammagrupp som den 17:e feb är hos mig.
Sen träffar jag vänner och går ut med vagnen.
Finns inte så mycket här men vi tar det vi kan.

Besök och en fin middag

 

 

En fin middag idag mannen gjorde Kykling gryta med pasta och vi gjorde bordet större och hade besök av grannen.

Jätte trevligt var det.

Där satt vi och åt och hade jätte trevligt.

 

Bvc besöket gick bra

 

Elisa har det fint fint och är en stor kille.

Han väger nu som 2 månader 5,500g och han följer sin kurva jätte fint.

Han har bara något vi måste se till med honom nu bara.

Han har huvudet mot höger sida varje gång.

När han äter ammar har han huvudet mot höger men det är för man måste ha höger bröst med.

Men när jag ger honom flaska har jag honom på höger sida det är sidan jag kan ha honom på.

Lite svårt att ha honom på vänster sida och ge flaska.

Men när han ligger på babygymet vill han titta mot höger och vänder sig mot höger sida.

När han sitter på baysittern vill ha ha huvudet mot höger sida men han tittar så klart på vänster med men höger är bättre enligt honom.

När han sover på rygg i sin vagga vill han ha huvudet mot höger igen.

Jag försöker vända på honom men han verkar inte gilla detta alls.

Nu i 3 dagar har jag haft honom liggades på sidan mot vänster sida och det går ju bra men det spelar ingen roll han gör detta varje gång höger är bättre enligt honom.

Nu är det bara och öva och öva och hoppas det blir bättre.

 

Han bara spyr och spyr

 

Ikväll gick det inte bra för vår elias.

Han fick mat men bara spy och spy allt kommer upp det är som en fontän.

Lilla killen då.

Och han ville bara vara upp hos mig men tillslut somnade han tryggt i min famn och jag la ner honom i sin säng.

Nu ligger han och sover lilla killen mammas hjärta.

 

Ebba och Amadeus

 

Ebba haha ja hon kan roa sin gammla mamma.

Idag hämtade jag henne med elias i vagnen och jösses att hon kan snacka om konstiga saker.

Vet inte var hon får allt ifrån men på dagis när hon sig visst allt hahaha jag höl på att kissa på mig av garv idag när hon kommer och säger konstig sak.

Ebba - mamma du har hår på musen

 Jag - vad säger du ebba ?

Ebba - Ja du har massa hår på sin mus

Jag dör av garv

Ebba - pappa har också hår på sin snopp

Hahahaha jag vet inte vad jag ska säga längre jag bara skrattar

Ebba - Mina fröknar har också massa hår på deras musar och när dom kissar hår dom hår på musen det är ÄKLIGT.

Jag bara skrattar

Jag - Hur vet du det ?

Ebba - Jag vet när man är gammla får man hår på musen och jag kommer inte få hår på musen för min är ingen mus min är Hllo Kitty.

Jag - byter tals ämne och försöker prata om något annat.

Ebba - Varför får ni får ?

Jag -Men ebba lilla gumman alla får hår på musen det är naturligt.

Ebba - Jag kommer ALDRIG få det mamma jag är stor nu.

 

Ja visst kan hon roa sin gammal mamma alltid hahaha

Än ikväll skrattar jag när jag tänker på vad hon i morgon kommer att hitta på  

 

Amadeus sa han är bara så svår att lägga i sängs han är så rädd stakars pojken då.

Måste fixa en annan nattlampa till honom för att han ska få det bättre.

Nu har han en vanlg lampa men den är så stark.

och aldrig mer ska jag fira nyår för tack vare den jävla nyåret och alla fyvärkerier har han blivit JÄTTE JÄTTE rädd och vill inte sova muskt längre.

Fy jag hoppas han växer ifrån detta snart jag vill att han ska sova tryggt i sin säng.

 

 

Film kväll och sen sova

 

Nu är det film som gäller och sen sova.

Imorgon är det dagis och kalas för ebba.

Amadeus dagmamman som vanligt.

Godnatt

 


Dag 9 - min Tro


Min tro det var inte en lätt ämmne inte.

Jag kan säga att jag går inte i kyrka och jag gifter mig inte framför en präst i kyrkan och jag döper inte mina barn och jag går inte på dop eller bröllop.

Jag vill inte gå på begravning om jag inte måste.

Så jag tror inte på gud.

Men jag insåg en gång när mitt liv stod i spel när sonen kom 2008 kan jag säga att då var jag rädd.

Då var det ingen snack om saken jag ville inte dö.

Jag ville inte lämna min familje.

Och jag är glad att gud inte ville ha mig.

Men jag tittar inte snet på folk som vill tro på gud och jesus inte alls.

Men jag vill inte om jag inte måste.

Men vi säger om jag skulle vara nära döden eller jag skulle skulle ha ett sjukt barn skulle ja be för gud att jag skulle ha ett frisk barn och mina föräldrar skulle ha det bra och alla jag älskade.


Idag är det BVC

 

Idag är det bvc och ulla kommer snart på besök.

Har lämnat ebba och amadeus på dagis och dagmamma och ebba skulle så på gymnastik idag och amadeus med dagmamman.

Jag var hemma kl 09.30 ca och började att städa här och där.

Elias har fått mat när han vaknade upp han sov ute ca 1 timme så jag han göra allt medans.

Sen fick han mat och blöja.

Sen hoppade jag in i duchen och han att på babysittern och var med mig inne i toan.

Haha han tyckte visst om att se vatten rinna på golvet för där satt han och jollrade fint medans jag duchade.

Nu ligger han brevid mig på sängen och vi lyssnar på medina och han viftar på armarna fint haha.

Klockan 13.00 kommer ulla blir spännade och se hur stor han nu har blivit min lilla pojk.

Hör av mig efter råd och fyller på hur stor han är idag på min press.

 

 

Idag är vår Elias 2 månader

 

Idag är mammas och pappas hjärta hela 2 månader gammal !

Idag var det 2 månader sen han tittade ut till värden och han bara växer och växer och han personlighet är bara så underbar.

Han är en go liten pojk.

 

2 månads kort på Elias

 

Tänkte vissa några 2 månaders kort på Elias som jag gjorde när han blev 1 månad några minnen att se på när han blir äldre.

 

  

  

 

Mammas och pappas hjärta vi

 

 älskar dig otroligt mycket !

 

 

 

Idag sov min hjärta i 9½ timme UTE i vagnen.

Jag lämnade Amadeus hos dagmamman klockan 09.00 och jag ställde ut vagne ute på terassen och började städa och tvätta och damsuga.

Klockan 12 kom sambon hem då alla var sjuka från jobbet.

När han kom hem sov elias fortfarande i sin vagn ute.

Klockan tickade på och vi gick omgångar för att se om han var vaken eller lessen men NEJ han sov gott i vagnen.

Klockan närmade sig 15.30 när jag skulle hämta Amadeus igen och fixade en flaska innan jag gick om han skulle vakna kunde sambon ge honom mat.

Men när jag kom hem sov han fortfarande i sin vagn.

Han bara sov och sov haha

Har tagit bild på klockan och elias som kommer upp från vagnen när jag tog in den.

Han var svettig men gud vad han sov länge.

 

  

En jätte trött kille som sov från klockan 09.00 snacka om att han sov gott ute i det friska vädret.

Och jag kunde städa hela huset och bara slappa och njuta av lugnet här hemma.

Tog några kort också när jag hämtade Amadeus hos dagmamman för när sambon kom hem gav han mig en blomma som han hittade ute.

Utanför vår dörr.

Tänk våren är påväg till oss !!

Igen snö alls och bara vår i luften.

När jag satt här och bloggade kommer sambon hem med en blomma till mig och sen gjorde han också en macka till mig

(underbara mannen)

  

 

Vår i luften äntligen

 

Äntligen säger jag bara vad skulle bara bättre än VÅR i massor.

Nu kommer bilder på när jag hämtade Amadeus från dagmamman.

     

 

visst är våren här hos oss i 

Danmark.......  

 

  

 

Busiga Ebba tar läsk

 

     

 

 


Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards