♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under februari 2011

Dag 08 – Ett ögonblick
Min ögonblick ja det kan inte vara något annat än när jag blev gravid och födde mina Ebba.
Ögonblick var när jag fick ett + på stickan 2 ggr när barnmorskan testade mig för graviditet.
2004 och var i vecka 6 och BF var först 1-3-6 maj men fick sen en ny BF dag och som blev satt 3-6 juni.
Allt stämde jag blev gravid 7 september 2004 av misstag men den misstagen var min ögonblick när hon kom till värden.
Vattnet gick 23.00 5 juni och jag hade inga värkar alls och mamma sa till mig att bara gå och lägga sin i sängen.
Jag somnade i sängen efter en samtal med sambon då hade vi uppehåll men han fick så brottom haha och sa att jag skulle ringa taxin han var då ute med sin killkopis maja ute i söder när jag ringde när vattnet gick.
På morgonen 6 juni frågade mamma till mig om jag hade ont av värkar men just då klockan 08.30 kände jag ingenting och gjorde frukost kokade te och gick till toalettet och fixade teet och brödde mackorna och satte mig på soffan och åt min frukost.
Mamma och tittade på tv och när jag hade ätit min frukost lämande talriken och muggen och skulle sätta mig på soffan igen började jag få molvärk (mensvärk) och PANG BOM sa det bara och plötsligt låg jag på soffan av pin värkar och hade ingen kontroll alls.
Det var så hämskt så jävla jobbigt att ha kontroll över något som gick så ontroligt snabbt för en.
Mamma hade aldrig född vaginalt och fått värkar då hon fick snitt 3 ggr så hon ringde pappa och frun Anita pratade med mig och frågade hur värkarna var.
Jag sa till henne och jag inte klarade av längre och jag låg på soffan och svettet ran ner och jag kände att nej nu kan jag inte längre.
Pappa och Anita kom till mamma och klockan var 09.30 och Anita sa att du borde nog nu ringa förlossningen och mamma hon sprang som en höna runt vardagsrumet och visste inte vad hon skulle göra hennes ben var påväg att lämna hennes kropp för stunden såg det ut som.
Jag ringde Huddinge sjukhus och fck prata med barnmorskan och hon frågade hur jag hade.
Hon hörde mig gråta av smärtan och sa ''du ska in nu'' och vi fixade till och gick ner till bilen.
Det var varmt det var härligt väder.
Pappa körde och jag hade piss värkar och varje sten varje gubb gjorde förfärligt ONT.
När vi väl var framme på förlossningen fick jag Ctg och ta på en binda för att se om mer fostervatten skulle komma ut.
Blev undersökt och var öppen 4 cm och utplånad tapp och fick sätta mig ner på en rulstol och åkte hiss upp till förlossnings salen.
Fick ett rum och tog av mig kläderna och la mig ner på sängen och hade med mig Anita och mamma med och pappa åkte hem igen.
Klockan var 10.30 när vi var inne.
Barnmorskan kom in och undersökte mig och värkarna höl på och tiden tickade på.
Jag fick dricka och äta och hade ont och ringde johan och varje gång jag det en värk la jag undan mobilen och pratade igen när värken var borta.
Det blev kväll och jag var fortfarande öppen nog och klockan närmade 23.00 och jag fick dropp som satte igång ännu mer värkar men som istället gjorde att jag blev tömd av energi och kraft och förlorade kontrollet.
Klockan 23.45 och barnmorskan sa
'' Nu är det sista chansen att få en svensk nationalbarn'' något jag såg fram imot men min kraft räckte inte tyvärr till.klockan slogg 00.00 slaget och det  var en annan dag 7 juni och idag skulle jag få min bebis än visste jag inte vad det var som gömde sig inne i min mage så länge.
Barnmoskan såg att hjärtat gick ner på bebisen och  åkte upp med huvudet längre upp.
Hon tog in sin hela arm in i mig och försökte få ner bebisen igen.
Det hjälpte till lite.
Onda värkar hade man fortfarande och jag var helt slut i kroppen jag gav upp jag orkade inte längre.
Klockan 01.30 kommer narkosläkaren in och säger
 ''Du får Akutsnitt nu om bebisen inte kommer ut med sugklockan''
Jag ville inte ha snitt jag ville bara få ut henne nu.
Sammlade på mig kraft och barnmorskan tar in koppen och en barnmorskan trycker på magen och och håller i Anita i handen och hon hjälper till att pressa mig fram.
Mamma tittar nyfiket på när bebisen kommer ut och allt känns härligt där nere och plötsligt är bebisen ute.
Mamma klipper navelsträngen och jag får upp en DOTTER skricker mamma av lycka och mina tårar rinner ner.
Klockan är 01.47 säger barnmorskan och säger grattis.
Plötsligt tar barnmoskan henne och springer i väg.
Hinner se att läpparna på henne blir blåa och jag ligger här i sängen och en barnmorska syr ihop mig då dom klippte mig och jag sprack massor.
7 stygn vaginalt och 5 stygn anus.
Dottern kom tillbaks med barnmorskan och hon hade fått syrgas då hon hade massa fostervatten i lugorna och hennes axel gick urled så den fick dom också rätta till.
Hon var större än man hade trott.
Hon var beräknad väga 3,500g ca men var 4140g och 52cm
Blev gravid 7 september 04
Vattnet gick 5 juni
Värkarna kom 6 juni
Hon föddes 7 juni 05
Ett ögonblick jag aldrig glömmer när jag fick min dotter.
Efter 24 timmar (1 dygn) var allt över.

Dag 06 – Min dag
Min dag handlar om att vara mammaledig.
Jag går upp varje morgon klockan 08.00 för att ta upp båda barnen Ebba och Amadeus och hittar kläder och klär på dem.
Att göra frukost till båda två.
När dom äter frukost passar jag på att värma ersättningen och tar upp Elias som vill ha mat och ger honom bröst och ersättning.
Jag klär honom på och ser till att barnen är klara så dom kan borsta tänderna och borsta håret och tvätta händerna och klä på sig overollerna och skorna och mössa och vantar.
Sätter på Elias overall och vantar och mössa och täke på och tar ut vagnen och lämnar först Amadeus hos dammamman och kläder av honom ger honom en puss och kram och säger hej då.
Lämnar Ebba till henes dagis antingen cycklar och eller så går vi tillsammans.
Hon tar av sig kläderna och ger mig en kram och springer i väg för att leka med sina kompisar.
Jag går hem med Elias ställer honom utanför på terassen och tar av mig jacka och skorna och börjar att fixa till disken i sköket och lägger in tvätt i tvättmaskinen och börjar att koka napparna och tvättar flaskorna och fixar köket.
Städar sovrummet och toalettet och vardagsrummt och hallen och städar gaderoberna och snyggar till barnens sovrum.
Dammsuger hela huset och tvättar golven och lägger in nytt tvätt och tar ut disken från diskmasinen som är rent.
Ger katterna mat när jag släppt in dem utefrån.
Ger kaningen mat och salld och fixar buren.
När allt är klart kan klockan redan vara 13.00 och det är dags för mig att äta frukost.
Sätter mig framför datorn och går in på Familjeliv eller sätter på tv och tittar på serier eller film.
Och försöker unna min tid tills Elias vaknar till.
När han är uppe ställer jag in vagnen och tar upp honom tar av honom overallen mössan och vantarna och tar fram bröst och ger honom flaska.
Låter honom rapa och buter blöja på honom.
Tvättar hans händer och ansikte och låter sen ligger vi oss på sängen och bara gosar gosar och ännu mer goss.
Ser på en film och bara njuer tillsammans.
Sen kan vi leka lite sätter honom ner i babygymet och han leker på och jollrar och skrattar så där kan villa ligga tillsammans och ha super roligt.
Om klockan inte är så pass mycket kan jag få för mig att baka bullar eller kakor.
När klockan är 14.30 kommer sambon hem och tittar på tv och öppra posten och fixar en macka.
Klockan 15.20 klär jag på Elias overallen och lägger honom i sin vagn och tar på mig och hämtar Amadeus går ca 5 min och så är jag framme.
När jag hämtat honom och klocakn är 15.30 hämtar jag sen Ebba tillsmmans med Elias och Amadeus och går ca 10 min sen är jag hos Ebbas dagis och sen väntar på att hon är klar så vi alla kan gå hem.
Antingen tar det längre tid till dagiset och hem beror på om Amadeus går och håller i vagnen eller sitter på vagnen och jag kör.
Men när vi alla 3 är hemma igen är barnen oftast hungriga och vill äta och sen får dom ttta på film-rita-leka.
När klockan tickar på och är ca 17.30-18.00 lagar vi maten och kommer på antigen dagen innan eller just då vi ska laga och vi turas om 1 dag är det jag och 1 dag är det sambon.
Igår var det jag och jag gjorde pankakor så idag är det troligtviss sambon.
Elias börjar att vakna till och vill ha mat fort som attans då han sovit i 4 timmar ca.
Ger honom mat och han brukar sitta på babysittern när vi äter.
När vi har ätit är klockan 18.30-19.00 och det är dags för tv eller leka eller film för oss.
Klockan 20.00 är det pyjamas som gäller och barnen klär på sig och borstar tänderna och händerna och säger godnatt och lägger sig i sina sängar.
Nu beror det på om Amadeus är sjuk eller rädd är det jobbigare och klockan tickar på men då får han sova i vår säng.
Elias är antigen hos sin pappa och leker och busar (helekoppter) eller så nattar vi barnen tillsammans för han älskar att titta omkring när han upptäker värden ännu mer då.
Sen när barnen sover kan vi se på film vi vuxna och Elias och han kan ligga i babysittern och plötsligt kan han bara somna till av allt springade fram och tillbaks.
Och jag tar honom och lägger honom i sin vagga.
 Klockan 22.00-23.00 ger jag honom Ad-droppar och sköljer av honom lite i handfatet tar på honom pyjamas och ger honom bröst och flaska han får 160 ml varje gång.
och gosar med honom det lilla tills hans ögon somnar om.
Och vi kan ta fram cips eller snacks och bara sätter oss på soffan eller lägger oss på golvet med täcke och ser någon film vi skaffat och njuter av stillhet och den stora dagen vi varit med om.
Klockan 00.00-01.00 går vi och lägger oss och sen sover vi tills klockan blir 05.00 när Elias vi ha en flaska igen och byta blöja och lägga honom i sin vagga igen sen somnar vi om allihoppa.

Dag 04 – Det här åt jag i dag
Hemlgad hamburgare med familjen

  

        

 Dag 03 – Mina föräldrar


Jag har en pappa som heter Ekki och en mamma som heter Vaula jag har en plast mamma som heter Anita.

Pappa och mamma skilde sig när jag var 2 år gammal.

Pappa gifte sig och jag fick en plastmamma som heter Anita.

Pappa och frun bor i Haninge och mamma bor nära söder.

Pappa är 69år och mamma är 54år pappas fru är 65år

Pappa och mamma är från findland men flyttade till sverige som ungdommar och dom hittade varandra när dom var 19 år gammla.

Pappa och mamma har mig och min bror

Pappa har en son sen innan någon av dessa fruar

Mamma har en son sen innan hon blev gravid som 16 åring

Dag 02 – Min första kärlek
Min första kärlek.
Oj vad jobbigt när alla minnen kommer upp igen.
Han hette Rene och bodde på anstalt kan var kriminell men jag föll för honom bang bom något jag aldrig glömmer.
Vi kunde bara titta på varandra hålla varandras händer och hoppades att vi skulle bygga upp den kärlek vi hade just då.
Men inget blev av han kom ut och jag förlorade honom.
Mitt hjärta gick i 1000 bitar och allt var över.
Varför lämnade han mig varför lämnade han oss vi som fanns för honom.
Men han valde något annat något som han ville ha.
Så min första kärlek lädde sen till Johan och honom är jag tacksam att jag har vad skulle mitt liv se ut utan honom ?
Så mitt första var Rene men min STORA är Johan.

Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

30 dagar!

Dag 01 - Om mig
Dag 02
– Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick
Tänkte passa på när alla andra gjort detta så vill jag oxå om jag kan och hinner.
Hoppas ni får det en bra och trevlig läsning om mig det lilla jag varit och är med om i livet.

 

Kvälls mat =

 

Socker bomb !!

 

    

 

Kvälls mat var pankakor med familjen och det var det godaste dom värkade tycka men själv fick man bara i sig 2 st haha sen var man totalt äklad av det söta.

Elias fick i sig på en hel timme 3 flaskor :-o

1 st 120 ml 1 st 65 ml 1 st 160 ml var får han plats !?

  

 

    

Men efter flaskorna + tutte så la jag honom ner i babygymen och där tränade vi kroppen lite.

Jag låg ner och han viftade på armarna och bara gjorde små ljud och jollrade.

Klockan 22 var det dags för blöjbyte och som det vanliga jag tittar bort och när jag tittar tillbaks är man blöt av kiss *skrattar* nu vet jag ärligt talat inte hur många ggr han kissat ner mig när jag bytt på honom.

Vilken unge.

 

 

Grädd monsterna

 

    

 

Haha ja varje gång man ska göra något som innehåller socker så är detta 2 framme fort som fan haha

 

  

Bjuder på härliga bilden av en glad sessa och en mätt lillebror

 

Godnatt

      

 

    

 

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards