♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Smällaren i munnen


Nu har Elias fått tag på smällaren igen  haha sötfisen då.

Han är så intresserad av den så att bara låna den ett par minuter är som att krossa hans hjärta direkt.

Och denna gulliga hummla boddyn jag gav honom på idag haha han ser så söt i den.


           

Stora barn

 

Idag cyklade ebba till skolan  en bit jag lämnade henne ca 5 minuter från skolan och hon cyklade själv en liiiten bit.

Det gick bra när jag frågade henne när jag hämtade henne från skullan och detta ville hon verkligen göra om själv.

Så på måndag är den stora dagen för oss båda !!

På många ska hon nämligen cykla klockan 08.00 hemmifrån och ska vara på skolan klockan 08.20 hon har god tid på sig att cykla utan stress.

Hon vet om allt i trafiken hur hon ska göra osv så jag känner mig väldigt trygg.

Sen skickar skolan henne hem klockan 15.00 och hon är hemma klockan 15.30 ca och den tiden kommer hon bara hem och då är mannen hemma och jag har då den tiden gått och hämtat amadeus från dagiset.

ÅÅh det kommer bli så spännade på måndag.

Min stora stora flicka.


Idag skulle amadeus till dagiset men han ville verkligen inte han blev så lessen och grät hela vägen till dagiset så vi gick in tog hans saker och sa till och sen cyklade vi hem igen.

Sen somnade han i sin säng och vi såg på film tillsammans.

En dag hemma det gjorde ingenting för oss.


Så nu är det äntligen Fredag och vi har HELA lördagen morgon på oss att se massa massa barnfilmer tillsammans.


Underbara underbara underbara barnen

Dessa härliga höst och regnbilder bjuder jag också på dom är tagna idag haha vilken höst vi fått hit till danmark tänka sig augusti är ju höst och inte sen sommar.                    

Roliga damsugaren enligt elias


Visst har man roliga barn och alla är inte den andra lik  kommer ihåg mycket väl när jag var mindre att varje gång mamma bara sa ordet ''Damsugaren'' höl jag på att pissa på mig många ggr.

När mamma väl satte på den hämska odjuret sprang jag för LIVET bara för att slippa denna monster mamma tog mig dig nästan varje dag.

Denna odjur gick efter min mamma hela tiden och ingen kunde stoppa denna sak.

Men många ggr kunde mamma stoppa odjuret att damsuga upp mina saker som låg på golvet.

Det var hämskt !! jag lovar som barn var det monster inte något man tyckte om INTE jag iaf.

Hahaha nu är man mamma själv och har varit med om detta själv som mamma när man ser dom små springa för livet.

När ebba var en liten flicka sprang hon för livet många ggr när mamma tog fram Odjuret haha här hemma.

Hon vart så lessen att jag var tvungen att stänka av många ggr för att lugna ner henne att denna sak inte alls var så farlig som hon trodde.

Tror hon var 3 år när hon väl började ''vänja sig'' till detta att den inte alls var så farlig.

Amadeus ja han kröp alltid efter damsugaren och golvmoppen och hade jätte roligt medans jag hade brottom att lufta upp hinken många ggr innan han äns han doppa sig av nyfikenhet  

Denna pojken Elias haha säger jag han ÄLSKAR damsugaren och han ÄLSKAR golvmoppen hihi han är som sin bror inte fegar han inte.

Han ålar hela tiden efter damsugaren och pussar på den och myser och golvmoppen ja den ska han fånga hela tiden och hinken OJ så den är spännade för honom.


           

Här är Elias och rider häst på damsugaren efter några pussar

 

''dreggel pussar''


Innan & Nu


Innan

Klockan 19.30 sista måltiden

Klockan 20.00 sängen

Klockan 23.00 eller 00.00 skulle ha ha mat igen

Klockan 06.00 skulle han ha mat igen

Klockan 08.00 skulle han ha mat igen


 

18-08-11

Klockan 18.00 sista måltiden

Klockan 19.00 sängen

Klockan 06.30 vaknade han


19-08-11

Klockan 19.00 sista måltiden

Kockan 19.30 sängen

Klockan 07.00 vaknade han



Jag har fått jätte bra tider med honom nu äntligen sover han hela nätterna utan att få i sig mat.

Åh jag är så glad äntligen får jag SOVA gott.




Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards