♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under september 2012

Av ♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*:: - 26 september 2012 20:55

Troll mammans tre trollungar


       


Av ♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*:: - 26 september 2012 20:36

Begravning     

Idag blev det begravning för kaninen Ninni som idag lämnade oss och kom upp till himlen där hon skuttar omkring och tittar ner till oss.

Det var grymt svårt att berätta för ebba idag att hennes/familjens kanin hade idag lämnat oss och jag förstod inte att det skulle sätta sig så hårt men JO det gjorde det trotts allt.

Hon grät floder och hon bara grätt och grätt det kom floder från hennes ögon och hennes härta i tusen bitar av sorg efter kaninen Ninni.

Så jag ebba amadeus och elias tog Ninni och ebba höl i henne och jag hade vagn och spade och tog oss till ett fint ställe inne i skogen och där beravde vi henne och sa farväl sista gången.

En morot fick hon med sig i skistan och sen sand på och jag gjorde ett kors själv inne i skogen och sen blev det en morot på graven så Ninni kunde äta uppe i himlen medans hon skuttade omkring där uppe.

Det var viktigt så hon blev mätt om magen medans hon sen skulle skutta vilt där uppe och se ner till oss som saknade henne troligt mycket.

     

Begravningen var 19:02

Ninni avled klockan 13:21 2012 var ca 2år gammal

År 2012-09-26 Onsdag .


Ebba ord :

Jag- Nu är Ninni uppe i himlen gumman där har hon det bra och är tillsammans med andra kaniner och hunden Bonzo.

Ebba- Nej hon är inte uppe i himlen ännu vi har inte begravd henne än ju.

Jag- Innan vi ska äta mat så begraver vi henne så vi hinner innan det blir murkt.

Ebba- Ja det gör vi så kommer hon till himlen.

Efter begravningen

Ebba- Nu mamma är hon uppe i himlen och jag saknar henne jätte mycket (Gråter)

Av ♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*:: - 26 september 2012 13:36

  Du lämnade oss idag


För bara några minuter sen lämnade Ninni oss och studsade upp till himlen  Hon tog sina snabba andetag och andades snabbt och 2 st krampannfall och sen somnade hon in i mitt famn klockan 13.21

Kan inte förstå att vår älskade vän får familjemedlem Ninni lämnade oss idag 2012-09-26 Varför Varför meningen var att du skulle vara med oss i all evighet det var min önskan.

Minnena om när Ebba fick dig när du var en liten plutt som var så liten och snabb och nyfiken på allt och alla.

Du kom alltid fram till mig och älskade att bita mig i fingret när du skulle få mat serverad.

Du kom alltid fram när jag sa ''ninni'' och tittade snabbt upp och du bara fanns där jag var lessen och ensam du förstod mig fast du inte kunde prata men på något sätt kunde du förstå och slickade mig på handen.

Nu har du lämnat oss och MIG jag kommer att sakna dig otroligt mycket !!


Vila i frid vår älskade kanin Ninni   Ett ljus är tänt för dig och du är invevad i en filt och du är fortfarande varm då du precis gick bort (MISS U)



 



Saknaden är stor efter dig !!!

Nu får du titta ner till oss och lova att du hälsar på igen . 

Av ♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*:: - 25 september 2012 21:51

  

Idag är det 3 år sen


Idag 25/9-12 är det 3 år sen vi lämnade sverige och kom till danmark.

Otroligt fort trodde man bara bott här ca 1 år men nopp det är 3 långa år redan jösses.

Allt är okej här saknar lite sverige men efter massa skit man fått jobba med där och här så tycker jag faktist att danmark är den bästa landet att bo på.

Visseligen lite mer ensamhet och sverige mer stress men,men det kommer bli bättre man bygger ju livet sm man vill leva.

Sen har barnen det roligt och går i skolan och dagiset och dagmamman och jag är just nu sjukskriven 1 år frammåt och mannen min jobbar och är typ aldrig hemma.

Men det fungerar otroligt bra.

Jag har en go vännina jag är tillsammans med dagligen som vi lämanr barnen tillsammans och sen bara pratar skit och allt och alla.

Ja jag e glad över att vi har det bättre här.

Snart bara kämpa med att få ta körkortet och sen e man lite mer ''fri'' av sig också.


Kram



Av ♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*:: - 23 september 2012 11:16

Lördagsmys med familjen


Igår var det lördagsmys med familjen och mysigt hade vi fast barnen var otroliga jobbiga men det gick i alla fall bra.

Jag tog med mig Amadeus till mataffären och vi köpte mat och cyklade hem igen.

Vi hade det super fint och varmt ute igår och vi verligen njöt av vädret igår en fin cykeldag.

   

Väl hemma insåg jag att jag glömde godiset det var ju super viktigt för denna lördagen så det var att cykla hem lämna maten och ta med mig Ebba och cykla tillbaks till affären och köpa godiset.

Klockan tickade på och det var dags för planering av middagsmat som blev lasange till middag + sallad till.

På kvällen blev det film godis och sen var det dags att lägga barnen medans jag och mannen tittade på film tillsammans innan vi skulle i säng.

Hela dagen fick otroligt snabbt.

Av ♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*:: - 20 september 2012 20:48

Fram och tillbaks


2012-09-20

Idag kom papprena ifrån www.stadsförvaltningendk danmark och det var väl inget jag såg fram imot alls  Det är bara massa krångel hela tiden fram och tillbaks.

Dom vill ha kontoutdrag 2009 och dom har jag verkligen inte då vi flyttade till danmark 25:e sep och då fick jag sista underhållsstöden ifrån FK i sverige.

Så jag ringde idag till www.försäkringskassan.se och berättade vem jag var och vad jag ville ha hjälp med.

Men kvinnan från andra sidan luren var väldigt otrevligt av sig såklart.

Jag sa till henne att jag fick sista pengarna 25 och jag har sökt men allt har bara blivit till en stor klump och har inte blivit av till något alls.

Hon sökte upp detta enligt mitt gammla CPR rummer och såg att jag fått pengarna då sist och dom hade avrigisterad mig ifrån FK 5 okitober 2009 men enligt lagen får man inte göra så men efter 5 år får man ta bort en ifrån registerna.

Jag har om 5 dagar bott i sverige i 3 år.

Sen undrade hon om jag bodde med pappan men jag svarade NEJ och att jag fått pengar av er innan då pappan inte betalade till mig.

Men hon vägrade ge mig information och sa att jag skulle hänvisa mig till

Familjerätt EU  och jag bad om telefonnummer men fick inte då hon inte ville ge ut istället skulle jag få Googla fram detta nummer.

Okej jag ringde www.Swebank.se men att slå 2 och # gick verkligen inte jag försökte många ggr innan jag ville slänga ut telefonet  

''Suck''

Jag ringer imorgon efter jag lämnat barnen till dagiset dagmamman och skolan så ska jag ringa swebank och fråga OM dom kan hjälpa mig med utdrag så jag får någon hjälp någonstans.

HUR KAN DET VARA SÅ KONLIGT !!!

Att bara få hjälp blir det inte någon gjort alls.

Snart exploderara jag !!!

Jag exploderar snart av ilska och trötthet !!

Ingen av dessa barn lyssnar dom gör precis vad fan det passar dom  vad jag än säger lyssnar dom inte och bara skrattar åt mig när jag väl vänder ryggen.

Jag klarar inte av detta längre jag gör verkligen inte det.

När jag skrämmer ebba med att damsuga upp allt säger hon bara ''gör det jag vill ändå inte ha dom''

Ändå är det HON som ber och bönar om att hon vill ha ha ha hela jävla tiden och jag köper vad hon än vill ha.

NU RÄKER DET jag står inte ut längre.

Vad FAN ska jag göra för att få dessa barn att lyssna på mig ?

INGENTING hjälper INGENTING !!!!!

Hon har roligt med att välta hela pärlsammlingen men att plocka upp dom igen NEJ , NEJ det passar inte dom alls ändå är dom TVÅ om att häla ut allt på golvet.

 



Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards