♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg den 1 juni 2011

Låt bli gurkan i Tyskland !!!


Som vi läst så har det hänt saker här vi bor i tyskland där vi handlar all mat coh frukt och grönt.

Det finns folk som dött av blod i diarr'e av att äta sallad och gruka man vet inte om det är spanska gurkan men folk pratar om gurkan som är spank och vissa om grukan som inte är spansk så man vet likom inte vad det är som är det som ställt till folk som dött här.

Det finns nog ingen i danmark som död inget jag vet om men bara i tyskland några st och i sverige dog en igår av just att hon varit här och åkt till tyskland och köpt hem gurkan.

Vi har inte varit i tyskland i evigheter men IDAG ska vi till tyskland och jag känner mig lite nervös.

Jag vet att det inte smittar via luft och om man tagit i något bara om man stoppar i mun typ gurkan folk pratar om men man pratade ju också om sallade men nu vet man inte vad det är igentligen.

Jag tänker ju om det finns i mat eller så eller via luften likom eller någon som inte tvättat händerna och man själv tar i något och får den jävla skitet och dör likom och har det dåligt dagar innan.

Ja jag vet inte men jag känner mig skit nojjig haha det skulle nog nu också känna.

Så nu blir det ingen gurka eller sallad och inget frukt alls.

Jag vågar inte änns äta gurka längre.

Igår åt vi hamburkare som vi beställt och det var 2 st gurker i haha jag pillade bort och frågade mannen direkt om det var något som kom från tyskland men han sa att han som gör pizzer och hamburgare att han borde nog ha läst om detta och set på nyheter att han skulle nog inte köpt gurkan från tyskland utan danska gurker här hemma.

Ja men man vet alldrig jag är så rädd FYFAN jag vill inte ha blod i diarr'en och dö likom.

Måste det hända massa saker jag var inte så nojjig av svininfluensan men om dessa jävla gurker och salladen som jag ÄLSKAR ska man inte våga stoppa i munnen längre   




Om tyskland

 

Totalt 30 svenskar har insjuknat i ehec, enligt Smittskyddsinstitutets (SMI) senaste siffror från klockan 18 på fredagskvällen.

Tretton av de smittade utreds för den allvarliga njurkomplikationen HUS. Det totala antalet insjuknade väntas öka framöver.

Svenskarna misstänks vara smittade i Tyskland och i två av fallen har SMI kunnat visa att smittan är av samma ovanliga typ som i det tyska utbrottet. I Tyskland har smittan krävt flera männiksors liv.

Bakom utbrottet står gurkor från Spanien. Livsmedelsverket råder svenskar som besöker Tyskland, framför allt de norra delarna, att inte äta äta gurka, tomat och sallad.


Bort med de gammla fram med de nya


Här är soffan vi köpte  jätte glad över denna soffa jag och mannen njöt och barnen lekte och hoppade omkring direk vi kom hem. Haha så härligt att ha barn som blev så glada över denna soffan och satte sig ner och började leka direk med leksaker och bara skrattade och hade roligt.


    

Vi tog bort bordet och bestämmde oss för att bara ha det såhär som vi gillade.

Jag gjorde lite mysigt och sen blev det pizza och hamburgare för mig och sen en tv kväll med barnen och oss och sen var det dags för läggdags och en ny dag.

Till dagiset och dagmamman


Igår var det dagis och cykel resa med dagiset och ebba och amadeus skulle till dagmamman efter åt.

Igår var det också premiär för sittvagnen och elias och det gick jätte bra jag kände på mig att han skulle gilla detta och det gjorde han ju också.

Ebba är glad över sin cykel och cyklar hela tiden men hon har ju så att hon ska cykla till dagiset då dom cyklar på skogen och har picknink och så med alla kompisar + fröknarna.

Det är jätte kul att hon får komma ut på massa utflyckter med dom andra barnen.

Amadeus fick en ny cykel igår lite större än den han hade innan men stödljulen är fortfarande på men vi får se när vi tar dem av från cykeln.

Och så nya gummistövlar och skor så han vart jätte glad igår.

Så det var en lång promenad igår och jätte fint väder.

            

En fin väder verkligen och man skulle passa på att njuta av varje sekund.

På väg hem så hade jag inget för mig och tog lite bilder och hem och kokade lite kaffe och väntade på att mannen min skulle komma hem så vi kunde hämta soffan vi skulle köpa av grannen.

En soffa vi bara älskar.

    


Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards