♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under juli 2011

Fotografering är min dröm


Fotografering är verkligen min dröm och jag hoppas jag någon gång skulle nå denna dröm.

Efter min mammaledighet så vill jag ta utbildningen som fotograf.

Jag vet att det finns men det är att det är en bit och att man ha 3 barn.

Men mans ka inte ge upp sin dröm det ska man verkligen inte göra.

Om man vill något så ska man också göra det.

Kanske kan bjuda på några bilder jag tog på barnen idag.

Hoppas ni kan skriva sen vad ni tyckte om dessa bilder och OM det finns någon som är utbildad till fotograf kan ni skriva vad ni tycker om dessa bilder ? är det något jag mer ska jobba på eller något annat ?

Tacksam för er hjälp.


       

Ny bloggdesange


Nu har mannen och jag fixat en ny bloggdesange haha det tog en hel dag och nu är vi båda jätte nöjda av allt jobb vi haft tillsammans.

Jag bestämmde och sambon fixade till allt ååh vad jag älskar honom att han verkligen hade tålamod och hjälpte mig med detta.

 

Tack min älskade man

Storebror & Lillebror


      

Misstänker att dessa två pojkar kommer att leka så hela huset kommer att plötsligen hamna upp och ner.

Och en Storesyster som kommer att ropa efter mamma och pappa och neeeeeej låt mitt rum vara i fred hahaha jag kommer att dö av garv när det väl är dags. För dessa pojkar har något redan nu och det är bus man ser i deras ögon.

Igår var det grillning 07-07-2011


Igår hade vi ett jätte fint väder det var sol och värme och så mysigt det var att bara vara ute och se barnen leka i sandlådan och sen blev det att grilla ute med.

Pasta sallad kött och ägg och stekt bejkon och räkor som man kunde plocka själv i salladen med dressing som innehöll cream frase och vitlök SUPER GOTT ..


         

Ingen vanlig dag idag


Det är ingen vanlig dag idag utan Elias 7 månaders dag idag hurra hurra hurra

Idag är han 7 månader och bara 5 månader kvar och han är 1 år gammal.

Vår älskade pojke växer i våras ögon och mångas fler och det går så fort.

Han var en bebis men snart är han ett barn.

Vår älskade guldkorn elias


Idag har jag bakat lite tänkte fira hans dag ju då det blev sockerkaka med hallon & blåbär i + citron skal och saft och lite havre med i också. sen in i ungnen och sen blev det glasyr som var smör socker grädde och det hälde jag över när kakan var klar sen in i ungen igen tills det hade fått färg på glasyren.

Jätte gott.


Imorse var det regnit han precis springa ut för att ta in tvätten som hängde och sen kom regnet ner från klarblå himmel haha jag han inte bli blöt ''lipar'' men nu äntligen efter regn kom solen så nu är det fint väder igen hoppas vi får lika varmt som i sverige idag så vi har något att längta efter i morgon.

Idag började mannens sommarlov med 3 veckor ska jag klara mig med att ha honom hemma ''suck'' kommer bli assa jobbigt haha men,men får väl få honom till hjälp här hemma då.


Nu bjuder jag på lite bilder


         

 

 

Hittat något jag tycker om och detta är AVENTS mugg finns i färger som

Orange

Rosa

Blått

Och jag har valt blått så det är så finnt i 260 ml

 

Melina Ebba och Amadeus

 

Melina var på besök för ett tag sen så jag passade på att ta lite kort jag är jätte nöjd med.

Lyckades få barnen i bild haha ''inget nytt'' men alltid lika roligt.

Dom är bara så söta tillsammans alla tre ...


              

Sötnosar dom alla tre är jag är så stolt över bilderna att dom var bra tagna minnen minnen minnen åååh se vad söta dom små småttingarna är !!

Härliga utvecklingen


Utvecklingen är den roligaste saken som finns.

Elias utveckling går framåt och man ser veckligen att det kommer.

Mat perjoden är här nu han äter ÄNTLIGEN som han ska göra och man ser att han tagit på sig äntligen.

Han får varm mat 2 ggr på dagen och gröt 2 ggr på dagen ca 3 ggr beror på men jag ger 2 ggr sen vällingen får han imellan då och då när han känner att han vill ha och sen när han äter maten så får han vällingen men också vatten till.

Han får jogyrt med mosad banan och jordgubbar och kiwin ja poppis ;-) sen gör jag hemlagad äppelmos med som jag ger honom med.

Så han tar på sig och äter en hel stor burk nu + välling 120 ml till och natt får han 235 ml.


Innan läggdags är det 2 dl vatten + 8 ½ msk gröt + 60 ml välling

sen är det kl 06.00 235 ml välling

klockan 08.00 är det 1 dl vatten + 4½ msk gröt

Klockan 12.00 ca är det en stor portion mat med potatis grönsaker från morsötter blomkål ärtor osv i maten + vatten

Klockan 13.30 ca får han 120 ml välling / jogyrt

18.00 ca är det varm mat som är kött , fisk fågel + potatis/ris/pasta med gröst i som ärtor/spinat

Klockan 22 tiden är det gröt som är sista målet då 2 dl vatten + 8 msk pulvergröt om jag inte gör så att jag ger 1 dl vatten + 4½ msk pulvergröt + 120 ml välling till.

 

Han sover många timmar i mellan och han är uppe ca 2 timmar kan ta upp till 3 timmar innan han känner att han vill sova efter maten.

 

 

Massa ljud kommer från hans söta mun nu och sitter nu längre tider ca 4-5 minuter och krypställningen är på TOPP övar sig mer och mer varje dag och snart är det dags att springa efter honom när han kryper sig fram mot saker och ting :-) blir spännade detta.

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards