♥:*¨¨*::TREBARNSMAMMA♥:*¨¨*::

Alla inlägg under mars 2010

 Ägglossningen började på riktigt nu äntligen!!

2 dagar sen och har fått så mkt med flytningar nu att jag är super glad övar att på dag 20-21-22 så har flytningar varit dag 20 började misstänka lite men brydde mig inte.

Dag 21 Oj vad mkt och kände på tappen och den var öppen.

Dag 22 idag kommer mer o mer inget stopp.

Sista mens 10 mars slutade efter 5-6 dagar och tog äl tester visade stegring i 6 dagar och hade massa flytningar som var bruna och blod då o då.

Började ge upp men jag ville inte.

Nu efter dessa har äl kommit och det känns underbart.

Hoppas nu man får en dec-jan bebis men jag blir glad om det vore 2012 haha så länge jag bara blir gravid !!

Vill ha ett barn till ja min önskan är 3 barn innan 30 år och 5 barn totalt och det vill ju sambon ge mig   

 

 

Nu ligger barnen och sover och vi tittar på tallang 2010 på tv och snart ska jag äta jordgubbar jag köpte och godis..

Kvälls maten blev hamburgare och barnen o sambon pizza..

Men nu ska jag titta på tv och sen mysa..

Godnatt gott folk och komentera snälla!!!!!

http://www.swiflet.com/davidt/davi/14/1/


ett bord och 4 stolar 1499kr av trä så nu har sambon köpt detta och kommer till oss nästa vecka   



Idag 31-03-10 hade vi påsk jack ute och letade efter påskägg på jobbet och ebba och didos sprang runt och fick påskägg   

Jätte skoj.

Nu e man hemma och är så trött haha men nu så har jag lov och börjar jobba på tisdag igen.

Fredagen började inte som jag hade räknat med.

Jag kommer till jobbet 07.00 och skulle sen ta hand om det jag skulle göra jobbar på äldreboende.

Kl 09.00 ringer dagmamman och berättar att didos har spyt på golvet och mår inte bra utan sover o sover hela tiden från 06.30 till kl 09.00 så det var ett lång sovmorgon han hade.

Så jag fick sluta klockan 09.00 och bara cykla hem och hämta honom från dagmamman och hela jag var blöt då det bara regnade ner fy vad jobbigt.

Väl hemma med honom mådde han sen toppen vi lekte tillsammans och sen sov vi till klockan 13.00 och sen kom sambon hem.

Han började sen måla taket lite och ska sätta upp ny grind till vår ute teras.

Nu ser den hemsk ut haha men det ordnar sig.

 

I onsdag fick didos sin 15mån vaccin!!

Dem har inte 18mån vaccin här i danmark alls utan nästa vaccin är då han blir 2år.

Och ebba har när hon blir 5år i juni och får vaccin hon med.

Men allt gick bra didos fick en liten klistermärken en (fisk) ska lägga in den på bild sen.

Och så fick han en ny vaccin kort också.

 

Idag Lördag och herrehud vad tiden går haha snart måndag och jobba igen hmm ja,ja denna veckan kommer vara helt okej.

På onsdag ska jag ta med mig barnen till JOBBET haha dom ska leta efter påskägg också så jag slutar klockan 14.00 och ska hämta barnen detta börjar klockan 14.30 så jag har lite brottom.

Men fan vad kul det kommer att vara se barnen springa runt runt runt haha   

 

 

 

 

Detta ør testerna jag har kvar så nästa månad blir det väl nya då detta inte kommer någonstans alls.

Men klockan 18.00 då får vi se vad det vissar sig.

Har molande värk och sätter sig i ryggkorset oxå.

 

 

 

Borde man igentligen lita sig på www.testlagret.se

igentligen ?

Kanske nästa månad ta cb digital tester o se hur Äl är då.

 

 

Vilka tester kör ni på med Äl dagen och Bim dagen ?

Nu har man fått nog av alla jävla Äl tester det blir bara stegring varje gång man tar någon ny test.

Idag gjorde jag ett Äl test med morgon urin (O vad får jag jo STEGRING) 

Nu blir jag bara så less att jag vill slita av mig håret blir bara så tokig.

Tänkte ta ett sista test idag igen med ej morgon urin och se vad det vissar sig då.

Men stegrig ja det är det nu i 5 dagar (vanliga 2-3 dagar) men nu vill jag att den ska försvinna.

Det kan bara betyda en sak att ägget inte släpps alls för min del och jag kommer få mensen i april och sen kommer jag få värta Äl flytningar och så blir jag inte gravid pågrund av att jag inte tar Äl stickorna då för men orkar göra det igentligen när det blir så här nu.

Blir bara så trött.

Så jag ska fråga lägaren 31.a mars när jag ska göra mitt cellprov att vad det är som händer med mig om jag fortfarande har detta ja jag vågar inte tro att det försvinner precis.

Har Bim 3-4 april få se vad det vissar då men anntagligen bara

(NEG NEG NEG)

Jävla skit oxå.

 

 

Idag är man hemma pågrund av att inatt vaknade jag upp ur sängen kl 03.00 då min lilla kille (didos) öppnar sin dör öppnar vardags dörren och skriver av panik och är så varm.

Så jag fick lugna ner honom och ge honom alvedon (barn) och vatten och ta av honom pyjamasen och lägga honom i sin säng igen.

Sen somnade han om.

Kl 06.00 gick han upp igen och jag la honom brevid oss och han somnade om.

Kl 07.00 gick jag upp för att ringa jobbet och dag mamman och säga att han skulle vara hemma idag och jag med.

Nu mår han bättre men snoret rinner och han har varit och lekt med ebba ute på trädgården idag sol ute.

Nu ligger han på soffan under täcke och snarkar haha han somnade efter 3 min   

Ebba tittar på Tv (barnprogram) danska..

Jag sitter här och vet inte vad jag ska göra kanske dammsuga och städa sen när han är uppe.

 

Men nu ska jag se på Tv och ta det lugnt.

Tjingeling!

Idag är det dag 4 på Äl testerna och jag har fortfarande stegring på Äl stickan.

Det är bara att fortsätta då och hoppas på det bästa.

Men hur kan det vara möjligt att ha stegring på dag 4:a oxå ?

Men,men det är bara att tacka och ta imot haha

Så hoppas det är något som händer.

Det finns tre saker det kan betyda

1:a Mens = omöjligt då jag precis haft den 10 mars

2:a Äl lossning = hmm långt tid haha

3:a Gravid = näääh omöjligt eller ??




Idag var barnen ute och lekte i trädgården haha fick tag på några bilder

''jag sprang efter som en dåre hahaha''

  

Ska bara lägga in bilderna men det gör jag ikväll eller imon för snart ska vi äta kyckling.


Juste måååste bara berätta idag på jobbet såg jag ute en Fjäril ååh vad fin den var en brun en oxå.. äntligen sommar på gång.

 

Alice i underlandet som vi såg igår var jävligt bra och jag tycker att många av er ska titta på filmen om ni inte redan har gjort det såklart.

Gud vad bra den var vi såg den igen idag haha den var ju så bra.


Idag gjorde jag pizza bullar och det värkade ebba och didos gilla oxå.

I mon blir det att lämna barnen på dagiset och jag till jobbet börjar imon kl 07.00 så jag ska upp kl 05.30 imon.

Så jag ska ta och lägga mig nu efter en lång dag idag.

Jora sambon fixade till vår trädgård idag oxå gud vad finnt det blev nu när all snö är borta och blommorna och nyckelpigorna har kommit.

Längtar så in i att fjärilarna kommer oxå.

Längtar efter sommaren så himla mkt.







Nu hoppas jag att det blir en liten bebis någon gång i dec månad.

Så som jag och min sambon bara längtar efter.

Hoppas nu det tar sig efter 2 försök efter missfallet jag hade i dec månad.

Det ser ljust ut iaf men vi får se vad det vissar sig den 3-4 april då man har BIM hoppas man får gravsytomer och man mår illa och är sugen på allt möjligt haha som man brukar vara när man är gravid.

 

Med 1:a blev jag gravid på första natt igen försök alls och jag visste inte om jag hade blivit gravid.

Men månader gick och jag insåg att mensen ja den var bara borta helt och håller.

Började få ömma bröst och det gjorde så himla ont herregud vad ömma dem har haha.

Gick till bm och gjorde 2 tester 1.a vissade pos direkt men bm ville göra en till och den 2.a tester blev också ett strakt plus så jag blev överlycklig men också väldigt rädd då jag bara var 20år gammal.

Efter det hade jag nog inga symtomer som jag kommer ihåg ömma bröst och svullen mage och var sugen på pizza o hamburgare hela tiden åt o åt hela tiden haha typist när man är gravid   

 

2:an jag misstänkte graviditet det var vårt 5:e försök jag visste inte på 100 när mensen skulle komma men jag fick nidblödning iaf som jag trodde var mens hade det i 4 dagar och trodde då att det var skummt då jag brukar alltid blöda minst 7 dagar.

Men några dagar efter nidblödningen började jag må illa o illa morgon och kväll och förstod att nu var det något märkligt.

Hade nämligen aldrig innan mått illa morgon och kväll.

Gjorde ett cb test på kvällen kl 20.00 och Oj det var ett mkt starkt plus jag fick.

Gud vad glad jag blev jag hoppade och stussade haha tänkte inte på grannarna alls   

Sen började man få ömma bröst kunde absolut inte ha Bh längre på mig och det var som tegelstenar haha det känndes som om dom skulle explodera helt *skrattar*

Sen fick man värta flytningar och åt som en häst haha.

 

3:an

Det var vårt 6:e försök och vi förlovade oss 22 nov för 2:a gången och jag skulle ha BIM 25:e nov.

Hade räknat fel på dagarna och plötsligt hade jag gått över 10 dagar efter mensen.

Oj haha jag kollade på kalendern och insåg att jag skulle ha haft mensen 25:e nov och jag gjorde ett test hos bm och det var ett svagt + där med

 

 

Men sorgen kom tyvärr 15.e dec några min efter jag tog mitt magbild i vecka 8 var det sorg stort sorg så jag började blöda   det är så hämskt så jobbigt då hårt.

Det var massa kontroller här i dk som jag bor just nu och det var skönt med massa hjälp.


Mag bilden v 8








Och förlovnings ringen..




Nu hoppas jag innerst inne att den lyckan kommer tillbax igen till mig att jag kan känna mig hel igen.

Men sorgen efter min bebis finns kvar länge länge till.

Något om just mig


Jag som sitter bakom denna blogg heter Carina och är född 84 i stockholm där jag växt upp, Idag bor jag i Danmark. Är sambo med värdens bästa man och har tillsammans med honom Ebba Amadeus och Elias. Barnen är födda 05-08-10 och planering av ett syskon ko

Gästboken

EBBA - AMADEUS - ELIAS

     Ebba   

   

  

   Amadeus    

     

 

    Elias   

 

   

Födelsedag

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Amadeus

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Elias

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Mina Sponsorer

 

           

 

 

 

 

Senaste inläggen

Klockan är ...

Gilla Du också!

BF Ebba 050607

Den 7 juni 2005, kl 01:47 föddes en välskapt liten flicka på 52 cm och 4140g på Huddinge Sjukhus, hon fick senare namnet Ebba. I dag har Ebba hunnit bli hela 6 år och är en snäll och envis liten tjej. Hon klär gärna ut sig till prinsessa och tycker om Hello Kitty och färgen rosa. Hon började skolan 2011 1 augusti och har tappat 9 tänder redan . Hon älskar att måla och rita och har fått sin första dator hon sitter och spelar och ritar på. Hon älskar potatis och sås med korv eller kött. Hon lägger sig klockan 19.00 går upp 05.30 (skol dag) helger 08.00

BF Amadeus 080814

Den 14 augusti 2008, kl 13:20 föddes en välskapt liten pojke på 62 cm och 5810g på Södertälje sjukhus, han fick senare namnet Amadeus. I dag är Amadeus 3 år gammal och älskar att leka med lastbilar och titta på film. Han är vild med Cars 1 & 2 och älskar att leka med sina Cars bilar överallt. Nappen och snuttefilten har han lämnat för länge sen 2011 gav han dom bort. Han är en vild trotts unge men han är snäll som en fågelunge. Han gillar inte sås med spahgetti det är äkligt enligt honom. Han älskar potatis och sås tillsammans med korv inte kött alls. Absolut INTE sallad ;-) Han sover från 19.00 till 05.30 (dagis tid) helger 08.00..

BF Elias 101208

Den 8 december 2010 kl 11.07 Föddes en välskapad liten pojke på 51 cm och 4150 g

I Danmark.

Han kom ut 2 veckor innan BF vecka 37+5 med planeradsnitt.

Elias är en glad och vild pojke som 29/10-11 fick 2 st söta små tänder där nere.

Nu har han 7 tänder som han kan bita på.

Han tog första steget 08-02-2012 klockan 18.57

Han kryper och står med och utan stöd hela tiden det går frammåt med honom.

Han älskar allt när det gäller mat han är som en fågelunge med öppen liten mun.

Han började dagmamman 1 december 2011 går från dagmman klockan 06.40 till 14.40

Han sover klockan 19.00 till 05.30 (dagmamma tid) helger 09.00

GRAVIDITET MED ELIAS

Den 10: mars är sista mensdagen.
Den 6:e april får jag ett plus på stickan.
Den 4:e maj var vi på läkarbesök för första gången.
Den 8:e juni var vi på UL.
Den 29: juni var vi på inskrivning tillsammans med rutin ultraljudet.
Den 12:e september är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning!
Den 12:e oktober är nästa besök hos BM.
Den 30:e november är det TUL & Överläkaren 30:e november Elias ska komma ut med kejsarsnitt var det bestämmt. 8:e december KL 09.00 åkte vi in Klockan 11.07 kom Elias till oss

ELIAS VIKT RESA

8:e December - 10

4150g och 51cm

20:e December - 10

4000g

5:e Januari - 11

4300g och 53cm

14:e Januari - 11

4660g och 58cm

9:e Februari - 11

5500g och 61cm

23:e Mars - 11

6640g

11:e Maj - 11

7470g och 67cm

16:e Maj

8000g och 67,5cm

3:e Aug - 11

9000g och 75cm

 

 

 

Kategorier

Dessa år med mig

Arkiv

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards